جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محافظت از ابتلا به کرونا

پرسش :

چگونه می توان در اماکن عمومی، خود را از ابتلا به کرونا محافظت نمود؟


پاسخ :
سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان ها و مراکز مرتبط با بهداشت و سلامت توصیه می کنند افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند، مانند سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، باید از ورود به جمع های شلوغ مانند گردهمایی ها و یا مراکز شلوغ، به شدت خودداری کنند و حتی المقدور از خانه خارج نشوند.
 
البته باید توجه نمود این حرف به این معنا نیست که افراد سالم می توانند بدون هیچ محدودیتی در اجتماع حاضر شوند. بلکه خطر حتی برای افراد سالم نیز وجود دارد. از سویی هر چند ممکن است جوان ترها در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 با مشکلاتی جدی روبرو نشوند، اما می توانند ناقل بیماری بوده و بسیاری از افراد را دچار مشکل نمایند. به همین خاطر است که توصیه می شود در صورت ابتلا به بیماری کرونا تا 14 روز خود را در خانه قرنطینه نمایید.
 
همان‌طور که بارها شنیده اید، مهمترین روش پیشگیری از کرونا، بهداشت دست و دست نزدن به چشم ها، بینی و دهان است. اگر با فردی مواجه می شوید که عطسه یا سرفه می کند، سریعا با چیزی مانند دستمال دهان و بینی خود را بپوشانید. و اگر خودتان می خواهید سرفه یا عطسه کنید، حتماً با دستمال و یا حتی لباستان، جلوی دهان و بینی خود را بگیرید تا از ابتلای دیگر افراد و گسترش این بیماری پیشگیری کنید.
 
احتمالاً شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که برخی گردهمایی ها، فستیوال ها و یا حتی مهمانی های مورد علاقه و حتی مورد نیازتان در این روزها تعطیل شده است. اما بهتر است برای ریشه کن شدن هر چه سریعتر این بیماری، به توصیه های متخصصان گوش داده و تا می توانید از حضور در اماکن عمومی، اجتناب کنید.

منبع: سایت هلث لاین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.