جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چرا در حرم‌ها هم احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد؟!

پرسش :

مگر ائمه (علیهم السلام) شفا نمی‌دهند، چرا در حرم‌ها هم احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد؟!


پاسخ :
پاسخ از حجت ‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بیمار شدن، حرم و غیرحرم ندارد

مریض شدن اسبابی دارد و وقتی اسباب آن موجود باشد، انسان مریض می‌شود، به‌عنوان‌مثال فرقی نمی‌کند انسان در زمین یخبندان در حرم امام رضا (علیه السلام) سُر بخورد یا در خیابان، اگر سُر خوردید و مستقیم به زمین خوردید، ممکن است پای شما بشکند و از این جهت فرقی بین حرم امام رضا (علیه السلام) و خیابان نیست.

در واقع هر کس در یخبندان مراقب نباشد و سُر بخورد و به زمین افتاد و پای او بشکند، نمی‌تواند بگوید چرا در حرم پای من شکست؟

اینکه برخی شبهه می‌کنند، چرا حرم اجازه می‌دهد ما بیمار شویم؟! معنا ندارد، حرم نگفته در اینجا هیچ‌کس نمی‌تواند سرفه کند یا کسی در اینجا سرما نمی‌خورد. کسی اگر خود را از پشت بام پرت کند یقیناً یا می‌میرد یا در آستانه مرگ قرار می‌گیرد، اگر از بالای حرم امام هشتم هم خود را پرت کند می‌میرد، نمی‌توانیم بگوییم اگر به پشت بام حرم امام هشتم رفت و خود را پرت کرد نباید بمیرد یا ضربه‌مغزی شود چون در حرم قرار دارد!

این‌ها سؤالات و شبهات غلط‌انداز است، برخی می‌خواهند با این‌گونه سؤالات و شبهات ذهن جامعه و نسل جدید را ما را مخدوش کرده و در آنها تردید ایجاد کنند.

اینکه چرا وقتی ما به حرم می‌رویم امکان دارد به این ویروس مبتلا شویم، دلیل آن روشن است، اگر جمعیت در منطقه‌ای زیاد شد و در آن بین عده‌ای به کرونا مبتلا باشند، به علت واگیر بودن این بیماری، ممکن است ما هم مبتلا می‌شویم.

اینکه برخی شبهه می‌کنند، چرا حرم اجازه می‌دهد ما بیمار شویم؟! معنا ندارد، حرم نگفته در اینجا هیچ‌کس نمی‌تواند سرفه کند یا کسی در اینجا سرما نمی‌خورد، ممکن است دستگاه‌های سرمایشی حرم سرمای زیادی را در تابستان تولید کرده و کسی در حرم امام رضا (علیه السلام) سرماخورده شود، این ممکن بوده و هیچ اشکالی هم ندارد و از نظر عقلی و عادی محال نیست.

ابتلا به بیماری حرم و غیر حرم ندارد، این تنزل مقام امامان است که ما شفا و کرامات آنها را این‌گونه پایین بیاوریم.

منبع: خبرگزاری حوزه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.