جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

عدم قدرت امامان برای پیشگیری از بیماری کرونا

پرسش :

علمای دینی ادّعا می‌کنند امامانشان دارای قدرت بیکران هستند و می‌توانند در امور جهان تصرف انجام بدهند و خیلی کارها از دست آنها برمی‌آید، ولی الان با بسته شدن حرم‌هایشان و ممانعت از حضور مردم در این اماکن مشخص شد نه تنها از دست آنها کارهای خارق العاده برنمی آید، بلکه حتی قدرتی ندارند که مانع از بسته شدن حرم های خودشان بشوند.


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام دکتر عباس نیکزاد:
کسی که معتقد به قرآن و یا هر دین آسمانی باشد این حرف را نمی‌زند، این علما دین نیستند که این مطلب را می گویند بلکه خود دین است است که میگوید و اختصاص به اسلام هم ندارد. مسیحیان هم معتقدند که حضرت عیسی (علیه السلام) مرده زنده می کرد، کور مادرزاد شفا می داد، بیماران مبتلا به پیسی را شفا می‌داد و با گل مجسمه پرنده می‌ساخت و با دمیدن به آن پرنده جان می گرفت (البته مسمانان هم به این مطالب که در قرآن هم آمده ایمان دارند. سوره مائده، آیه 110)

و یا یهودیان معتقدند که حضرت موسی (علیه السلام) عصایش تبدیل به اژدها می‌شد، از سنگ چشمه های متعدد آب درمی‌آورد و با عصایش رود بزرگ نیل را شکافت (این مطالب نیز در قزآن کریم هم ذکر شده است: اعراف/117؛  بقره/60؛  شعراء/63)   

و یا جناب آصف بن برخیا که در یک چشم بر هم زدن تخت ملکه سبا را به اورشلیم آورد (نمل/140).  

آیا این ها کارهای خارق العاده نیستند؟ آیا دلالت بر قدرت غیبی این بزرگواران نمی کنند؟ پس از اینها کارهای زیادی بر می آید.

اما بسته شدن این حرم ها به خاطر رعایت مسایل بهداشتی است و اینکه ما وظیفه داریم جلوی شیوع و گسترش بیماری کرونا را بگیریم. همان طور که خود این بزرگواران با اینکه چنین قدرت بیکران داشتن این گونه امور را رعایت می کردند. در روایت داریم شخصی که مبتلا به جزام بود برای بیعت نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمد اما حضرت به او دست ندادند و فرمودند: بدون آنکه با من دست بدهید بیعتت را پذیرفتم. (بحار الانوار، ج 62، ص 82)

یا در روایت داریم حضرت علی (علیه السلام) از طرف شکسته ظرف که محل تجمع میکروب است آب نمی‌نوشیدند و دیگران را هم از این کار منع می‌کردند. (وسایل الشیعه، ج 3، ص 310)

در مجموع این حضرات مسائل بهداشتی را چه در عرصه فردی و چه در عرصه اجتماعی مراعات می کردند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی بابل


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.