جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

اولویت هزینه برای امکانات پزشکی به جای هزینه برای امامزادگان

پرسش :

چرا جمهوری اسلامی این همه هزینه برای بارگاه این امامزاده‌ها می‌کند؟ اگر این هزینه‌ها را صرف پیشرفت علم پزشکی و خدمات اجتماعی می‌کردند الان این قدر گرفتار نبودیم و این همه مشکلات کمبود بیمارستان و تخت های ویژه نداشتیم.


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام دکتر عباس نیکزاد:
اولاً؛ غالبآ هزینه این بارگاه ها توسط بودجه های دولتی نیست و با نذورات و موقوفات و صدقات مردمی اداره می شوند. بلکه باید گفت این نذورات و موقوفات نه‌تنها صرف نگهداری و هزینه‌های جاری این بارگاه ها می‌شود بلکه با آن بسیاری از مشکلات مردم حل می شود. صرف امور عام المنفعه می شوند ، به عنوان مثال حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) که از دارایی‌های آن خیرات فراوانی مانند کتابخانه بزرگ، موزه بزرگ، دانشگاه رضوی، بیمارستان رضوی،  زائرسراها، پارکینگ ها، سرویس های بهداشتی، مراکز آموزشی، مراکز مشاوره ای، بنیادهای فرهنگی، کارگاه های تولیدی و ... نصیب جامعه می گردد.

ثانیاً : کشور هم نیاز دارد به دانشگاه و بیمارستان و هم نیاز دارد به مساجد و امامزاده ها هم نیاز دارد به پیشرفتهای علمی و هم نیاز دارد به امور معنوی، هر کدام سرجای خودش. در همین حرم مطهر رضوی در طول سال میلیون‌ها زائر از سراسر کشور با زیارت این حرم مطهر ایمانشان را تقویت کرده و از نظر روحی و روانی آرامش می گیرند و اعتقاداتشان را تقویت می کنند.  بلکه اساساً همین ابراز عشق و محبت مطلوبیت دارد. «مَن أحَبَّکُم فَقَد أحَبَّ اللّهَ؛ هرکس شما را دوست دارد،  خدا را دوست دارد.» (زیارت جامعه کبیره) ترویج دین و تقویت ایمان و آموزش معرف دین در همین اماکن مقدس صورت می گیرد.

ثالثآ: در نظام جمهوری اسلامی به اندازه کافی هزینه گذاری برای پیشرفت های علوم پزشکی و درمانی شده است و ما الحمدلله الان در سطح منطقه و دنیا جزو کشورهای پیشرفته در امور پزشکی و تجهیزات بیمارستانی و دارویی هستیم.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی بابل


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما