جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

غفلت جمهوری اسلامی برای حفظ سلامتی مردم در برابر کرونا

پرسش :

جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های هنگفتی را صرف ساخت و نگهداری موشک و جنگ افزار کرده است، در حالی که برای حفظ سلامتی مردم و کادر پزشکی به اندازه کافی ماسک و مواد ضدعفونی نداریم!


پاسخ :
1. شکی نیست که برای حفظ سلامتی انسان، تقویت قدرت دفاعی بدن بسیار حیاتی است و انسان‌هایی که در این خصوص دارای ضعف باشند، بیش از دیگران در معرض آسیب و بیماری قرار دارند. گلبول‌های سفید در انسان مأموریت حفاظت از سلامتی و مقابله با دشمنان خارجی را برعهده دارند؛ از این رو تقویت قدرت دفاعی بدن برای مقابله با ویروس‌ها و میکروب‌ها شرط ادامه حیات زیستی هرانسانی است.

2. دقیقاً همین واقعیت در دنیای خارج بدن، یعنی میان انسان‌ها در سطح خرد و کلان جریان دارد. با توجه به رقابت‌ها و منازعاتی که همواره در فضای بین المللی وجود دارد و هرگز قابل انکار نیست، کشورها و ملت‌ها هم در برابر دشمنان خود به قدرت دفاعی و بازدارنده نیاز دارند.

جمهوری اسلامی ایران به سبب ماهیت ظلم‌ستیزانه و ضداستکباری خود همواره مورد هجوم کشورهای ظالم و قدرت طلب بوده و خواهد بود؛ از این رو محافظت از مرزها، استقلال سیاسی، منافع اقتصادی و امنیت مردم مستلزم وجود قدرت دفاعی متناسب با قدرت‌های نظامی دشمنان است؛ بنابر این اگر جمهوری اسلامی در این سال‌ها به ساخت و نگهداری جنگ افزارهای مدرن اقدام کرده است نه تنها نقطه ضعفی برای آن محسوب نمی‌شود، بلکه اتفاقاً از نقاط قوت و افتخارات این نظام مردمی است.

در بحران بیماری کرونا هم با وجود کاستی‌های اولیه که طبیعتا در همه جا وجود دارد، نظام اسلامی با اقتدار مثال زدنی و البته به برکت همکاری و همراهی مردم، به خوبی با موضوع رو به رو شد و هم اکنون شرایط مدیریت سلامت در کشور بسیار خوب و مطلوب است.

منبع: اندیشه قم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.