چهارشنبه، 7 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ازدواج و مسأله سلامت جنسى دختر

پرسش :

من دخترى 22 ساله در آستانه ازدواج هستم. راستش چند وقتى عمل زشت خودارضایى را انجام مى دادم که به لطف خدا توانستم ترک نمایم. حال به شدت نگران این موضوع هستم که نکند مشکلى برایم پیش آمده باشد و دیگر یک دختر باکره به شمار نیایم. خواستگارم پسرى مومن و بسیار مهربان است که گاهى با خود فکر مى کنم او هدیه خدا براى من است. اما اگر از این موضوع مطلع شود من را براى همیشه تنها خواهد گذاشت. درمانده ام چه کنم؟ از آینده اى که خواهد آمد خیلى مى ترسم.


پاسخ :
از این که توانسته اید با اراده اى قوى و توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام بر این گناه غلبه کنید خوشحالیم و امیدواریم که در ادامه راه نیز موفق باشید و همواره این نکته را در خاطر داشته باشید که خداوند به شما کمک خواهد کرد، آن گاه که شما بر هواى نفستان غلبه مى کنید و از گناه دورى مى نمایید.

در رابطه با خودارضایى باید توجه داشته باشید که افشاى گناه همانند انجام خود گناه جایز نیست. بنابراین افشاى خطاهاى پنهان براى خواستگار و کسانى که اطلاع ندارند، درست نیست و اگر براى همیشه این عمل را ترک کرده باشید و در جریان دفعات استمنا آسیبى به بکارت خود وارد نکرده باشید، امید است با گذشت زمان سلامتى خود را بازیابید و مشکلاتى که احتمالاً در اثر خودارضایى براى شما ایجاد شده است به تدریج از بین برود و بتوانید ازدواج موفقى در آینده داشته باشید.

توصیه مى شود که اگر خواستگار مناسبى دارید، با آرامش اقدام کنید و به ایشان در این زمینه چیزى نگویید و نگران عوارض آن هم نباشید. خود ازدواج باعث مى شود بسیارى از نگرانى ها و استرس هاى شما برطرف شود و به آرامش و سلامتى دست یابید.

گفتنى است در اثر خودارضایى خیلى بعید است که بکارت آسیب ببیند. در افراد مختلف میزان الاستیسیته یا کششى بودن پرده آن متفاوت است و حتى در بعضى موارد پس از ازدواج نیز به آسانى صورت نمی گیرد، بنابراین نگران نباشید و مطمئن باشید اگر با محبت و سازگارى در زندگى با همسرتان زندگى را شروع کنید ایشان هم به شما اعتماد مى کند و مسأله اى پیش نمى آید، اما جهت اطلاع بدانید این گونه موارد با صحیح بودن عقد ازدواج منافات ندارد و شوهر حق فسخ ندارد.
 
منبع: خواستگارى، محمدرضا احمدى، نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، 1390


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما