دوشنبه، 19 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خواستگاری و جواب منفى دختر

پرسش :

دانشجویى پسر هستم، هر وقت براى ازدواج اقدام نموده ام به بن بست رسیده ام، نکته مشترک بین همه آنها این بوده هیچ کدام جواب راست به من نداده اند، اولى جواب نداد اما بعد فهمیدم عقد کرده! دومى جواب داد اما نه، «نه» گفت و نه «بلى»! سومى هم که به هیچ جا نکشید به هم خورد! البته چهارمى در راهه که هنوز نرفته، مایل نیستم! الان روى دومى موندم، به نظر شما چکار کنم؟


پاسخ :
ازدواج یک امر سرنوشت ساز در زندگى مى باشد، که زندگى آینده هرکس به آن وابسته مى باشد، بنابراین دقت و هزینه کردن انرژى و زمان لازم دارد. نگران نباشید آنچه به صلاح شما باشد درست خواهد شد.

این مشکل اختصاص به شما ندارد، تمام جوانان در این مرحله دچار این گونه فراز و نشیب هایى هستند. باید صبر و حوصله به خرج دهید تا فرد مناسب و متناسب با خودتان را پیدا کنید.

از طرف دیگر انتخاب و شناخت دقیق، هم حق شما مى باشد و هم حق دختر، پس در این راه خیلى نباید عجله کرد و بهتر است قبل از رفتن به خواستگارى تا آنجا که ممکن است دخترى را در نظر بگیرید که از جهت اعتقادى، اجتماعى، فرهنگى و شخصیتى، مناسب با شما مى باشد و تا حدود 50 تا 60 درصد احتمال موافقت او و خانواده او را داشته باشید.

براى چنین انتخابى واقع بین و منطقى باشید، کسى را در نظر بگیرید که از جهت تحصیلات، وضعیت اقتصادى خانواده، قیافه ظاهرى و انتظارات خانوادگى احتمال موافقت و توافق داشته باشد و علاوه بر ویژگى دختر و خانواده دختر، سعى کنید درباره ویژگى هاى خودتان نیز دقت و توجه کنید.

آنچه براى دختر و خانواده او بسیار مهم است، مسئولیت پذیرى پسر، آراستگى و رفتار احترام آمیز وى است. بنابراین باید نشان بدهید اهل تلاش در زندگى و مسئولیت پذیر هستید. به آراستگى و رفتار شایسته خود توجه کنید و در هنگام گفتگو با دختر و خانواده دختر، امید به آینده و حل مشکلات را اطمینان دهید.

منبع: خواستگارى، محمدرضا احمدى، نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، 1390.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.