يکشنبه، 25 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

بسته شدن بخت با سحر و جادو

پرسش :

در محل زندگى ما جادو و طلسم بسیار زیاد است، این اتفاق بارها در اطراف ما افتاده و این مسأله بسیار شایع شده و حتى افرادى به وسیله این دعاها بیمار و یا بختشان بسته شده که به وسیله برخى افراد طلسم شان را مى شکنند. در اقوام ما چه پسر و چه دختر و خواهرهایم هستند که از وقت ازدواجشان گذشته. یکى از اقوام ما هنگام بازسازى خانه شان، کاغذى با نوشته هاى عجیب و غریب و به زبان عربى پیدا کرده اند. آیا مى شود بخت ما بسته شود؟ چگونه مى توان بخت بسته شده را باز کرد؟


پاسخ :
از برخى آیات و روایات استفاده مى شود که برخى از سحرها اثرگذارند. همچنان که آیه 102 سوره بقره مى فرماید: «مردم سحرهایى را فرا مى گرفتند که میان مرد و همسرش جدایى مى افکند». ولى باید توجه داشت که غالب آن چه امروزه در میان مردم در این باره شایع است، بى اساس است و بیشتر به تخیلات، سوءظن ها، توهمات مربوط است. گاهى خواستگار کم است و یا برخى افراد، به خاطر عدم وجود تناسب، پس از خواستگارى، پى گیرى نمى کنند و گمان مى شود بخت بسته شده است. در حالى که مشکل ازدواج مى تواند ریشه در عوامل و علل فوق داشته باشد. گرچه نمى خواهیم بگوییم سحر و جادو و بستن بخت، هیچ گونه واقعیتى ندارد، ولى از طرف دیگر نمى توان مطمئن بود که مورد و مشکل شما ریشه در همین مسأله دارد.

علاوه بر این که وجود نیروهایى نظیر آن چه از سحر و جادو ناشى مى شود، به مقتضاى نظام دنیا مى باشد. در این نظام، تزاحم بین زشتى ها و پلیدى ها وجود دارد و همچنان که انسان هاى شیطان صفت و زشت کار وجود دارد، جن هاى پلید و آزاردهنده نیز وجود دارد؛ اما در برابر این نیروهاى پلید، فرشتگان و واسطه فیض و لطف خداوند نیز وجود دارند. بدانید نفرین و طلسم بدون زمینه و بدون دلیل نمى تواند تأثیرگذار باشد و مى توان در مقابل از راهکارهایى جهت ابطال سحر استفاده کنیم که در روایات آمده است:

1. این دعا را بنویسد و همراه داشته باشد. این دعا از امیرالمؤمنین على علیه السلام نقل شده است: «بسم اللّه و باللّه بسم اللّه و ماشاءاللّه ، بسم اللّه لاحول ولا قوه الا باللّه ، قال موسى ما جئتم به السحر ان اللّه سیبطله ان اللّه لایصلح عمل المفسدین، فوقع الحق و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین»1.

2. استعاذه به خداوند و خواندن سوره هاى فلق و ناس. در روایت آمده که این دو سوره را در نماز وتر بخواند.2

3. پیامبر اکرم صلّى الله علیه و آله به على علیه السلام سفارش نمودند که براى ابطال سحر این گونه بخواند:

- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس.
- دعا و تضرع به درگاه خداوند.
ـ درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند.3

براى گشوده شدن گره و مشکل تان چه خوب است ارتباط معنوى تان را با خداوند متعال گسترش داده و به کمک راهکارهاى مجرب زیر زمینه رهایى از مشکل فراهم شود.

1. در هر شبانه روز، یک بار زیارت عاشورا و دعاى توسل به نیت این حاجت قرائت شود.

2. در شب جمعه غسل کنید (غسل مستحبى) و بعد از نیمه شب، نماز امام زمان(عجل اللّه تعالى فرجه الشریف) را بخوانید.4

3. سه روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید و روز جمعه نماز جعفر طیار به جاى آورید.5 این عمل که مورد توجه بزرگان دین بوده، در استجابت دعا بسیار مؤثر است.

در پایان توصیه مى شود، همیشه سعى کنید انصراف ذهنى پیدا کنید و هرگاه به ذهنتان مسائلى درباره بسته شدن بخت و سحر و جادو آمد، مسیر فکر کردن خود را تغییر دهید و خودتان را به کارهاى دیگر مشغول کنید. به تجربه ثابت شده هر چه بیشتر در این باره فکر کنید آزردگى خاطر و گرفتارى شما و بدبینى شما نسبت به دیگران بیشتر مى شود و مشکلات شما زیادتر مى شود، اما اگر انصراف ذهنى دهید و نسبت به اطرافیان خوش بین باشید و حتى با کار و تلاش سعى کنید به دیگران کمک کنید و خوش اخلاق باشید، این نوع گرفتارى ها از بین خواهد رفت و این سنت الهى در برابر راندن شیطان و شیطان صفتان مى باشد.
 
پی‌نوشت‌ها:
1. بحارالانوار، ج 92، ص 124.
2. ر.ک: مفاتیح الجنان، آداب نماز شب.
3. براى مطالعه دعاهاى مربوطه ر.ک: مفاتیح الجنان شیخ عباس قمى، کتاب باقیات الصالحات، باب سوم در ضمن این باب تعویذ بطلان سحر ذکر شده است.
4. کیفیت آن در مفاتیح الجنان در ضمن اعمال شب جمعه آمده است.
5. همان، اعمال روز جمعه.

منبع: خواستگارى، محمدرضا احمدى، نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، 1390.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.