پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

درمان با پین در شکستگی آرنج

پرسش :

پسر سه و نیم ساله من دچار شکستگی در ناحیه آرنج دست چپ شده است که از دو عد پین در بستن آن استفاده شده است. آیا این پین ها اختلالی در رشد استخوانی کودک در حال و آینده ایجاد نمی کند و جهت جلوگیری از عارضه های منفی آن چه باید کرد؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
در درمان جراحی بعضی شکستگی های آرنج در بچه ها از پین هایی استفاده میشود که با کمک آنها قطعات استخوانی به یکدیگر متصل میشوند. این پین ها معمولا از راه پوست وارد شده و از درون هر دو قطعه استخوانی که باید به یکدیگر متصل شوند عبور میکنند. پین ها در اکثر موارد از صفحات رشد اطراف مفصل عبور کرده ولی معمولا آسیب تاثیرگذاری به آن وارد نمیکنند.

با این حال اگر از پین های بزرگ استفاده شود و یا نوک پین به اندازه کافی تیز نبوده و در حین عبور از صفحه رشد به آن آسیب بزند ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. اگر بنا به عللی محل ورود پین به پوست عفونت کرده و این عفونت به استخوان سرایت کند ممکن است به صفحه رشد آسیب برسد.

با وجود تمام مشکلات ذکر شده احتمال اینکه پین ها اختلالی در رشد استخوانی دست کودک ایجاد کنند بسیار کم است.

باید دقت کرد تا موقعی که سر پین های گذاشته شده در بیرون پوست دیده میشوند کل اندام فوقانی بیمار در آتل باشد و آرنج حرکت نکند. هنچنین باید پانسمان محل ورود پین به پوست بطور مرتب انجام شده و در صورتی که پزشک آنتی بیوتیک تجویز کرده مصرف شود. اگر در محل ورود پین به پوست علائمی از عفونت مانند قرمزی، گرما یا ترشح چرکی دیده شود باید به فوریت به پزشک اطلاع داده شود.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.