پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علت ضعیف و لاغر بودن ساعد

پرسش :

جوانی هستم استخوان بندی بدنم خوبه اما مچ دستهام و ساعدم خیلی ضعیف و لاغر هستش و اصلا به تناسب اندامم متناسب نیست راهی رو به من معرفی کنید بتونم مشکلم رو رفع کنم ممنونم اگه کمکم کنید.


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
استخوانبندی افراد را میتوان به سه دسته درشت، متوسط و ظریف طبقه بندی کرد. اینکه فرد مورد نظر جزو چه دسته ای است را میتوان با نگاه کردن به مچ دست وی متوجه شد. هرچه مچ دست قطورتر باشد استخوانبندی فرد هم درشت تر است. بزرگی و کوچکی استخوان بندی تا حد زیادی یک خصوصیت سرشتی است که تحت تاثیر ژنتیک است. بعضی افراد ذاتا استخوان های درشت و قطوری دارند. البته تغذیه مناسب و ورزش در دوران کودکی و نوجوانی میتواند به داشتن استخوان های قوی و درشت کمک کند.

اندازه ساعد هم به دو عامل وابسته است. یکی درشت بودن استخوان بندی و دیگری حجم عضلات آن. حجم عضلات ساعد تابعی از درشتی استخوانبندی و میران ورزش است.

این گفته ها به آن معنی است که لاغر بودن مچ دست را نمیتوان رفع کرده یا تغییر داد ولی لاغر بودن عضلات ساعد را میتوان با ورزش اصلاح کرد. با ورزش میتوان عضلات ساعد را قویتر و حجیم تر کرد ولی البته در یک محدوده خاص. مسلما نمیتوان انتظار داشت عضلات ساعد یک کشتی گیر سبک وزن حتی با اینکه بشدت ورزش میکند به اندازه عضلات ساعد یک کشتی گیر سنگین وزن شود.

در ضمن یادآور میشود بسیاری از افراد شیاد و یا دوست نما ممکن است به افراد پیشنهاد داروهایی را بدهند که آنها را قوی را سنگین یا حجیم میکند. گول خوردن و افتادن در دام این افراد میتواند مشکلات عدیده ای را برای سلامت فرد به ارمغان آورد.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط