شنبه، 25 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

تشک مناسب برای کمردرد

پرسش :

برای کمردردهای سیاتیکی چه نوع تشک هایی مناسب است. ۳ ماه است کمردرد دارم از پتوی چند لایه استفاده می کنم آیا این کار صحیح است؟ تشک های سنتی که در منزل با پشم گوسفد تهیه می شود بهتر است یا پتوی چند لایه؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
بیمارانی که کمردرد دارند خیلی نسبت به نوع تشکی که استفاده میکنند حساس هستند و این طبیعی است. هر انسان حدود یک سوم از عمرش را بر روی تشک طی میکند پس اگر کمر درد دارد حتما انتخاب تشک مناسب برایش مهم است.

تحقیقات زیادی بر روی این موضوع که چه نوع تشکی برای کاهش کمردرد مناسب میباشد صورت گرفته است. آیا تشک های نرم بهتر هستند و یا تشکی که سفت و محکم باشد. قانون کلی این است که "بهترین تشک برای کاهش کمردرد در مورد هر فردی ممکن است متفاوت باشد. چند نوع تشک را امتحان کنید و آنرا که شما در آن راحت تر میخوابید و در حین خوابیدن در آن کمردرد کمتری احساس میکنید مناسب شما است."

البته بسیاری از افراد ترجیح میدهند که در بستری که کمی سفت تر از معمول است بخوابند و احساس میکنند در آن کمردرد کمتری دارند. خوابیدن بر روی یک پتو که چند لایه شده میتواند مثال خوبی باشد. به همین خاطر بیشتر توصیه میشود که بستر کسی که کمرددر دارد کمی سفت تر از معمول باشد ولی این یک قانون کلی برای همه افراد نیست.

غیر از نوع بستر، بیمار مبتلا به کمردرد باید به طرز خوابیدن خود هم توجه کند.

اگر فرد عادت دارد به پشت و بصورت طاق باز بخوابد بهتر است زیر زانوهای خود یک بالشت بگذارد تا آنها کمی خم باشند.

اگر فرد به شانه میخوابد بهتر است بین دو زانوی خود یک بالشت بگذارذ. گذاشتن یک بالشت کم ارتفاع در زیر شکم و کمی بالاتر از لگن در کسی که به شانه میخوابد ممکن است راحتی بیشتری را در حین خوابیدن ایجاد کند.

توصیه نمیشود فرد مبتلا به کمردرد به شکم بخوابد.

​​​​​​​منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط