پنجشنبه، 13 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

عوامل ایجاد آزادی برای زنان در اجتماع

پرسش :

امروزه تا حدود زیادی آزادی از دست رفته ی زنان در ارکان مهم اجتماع و زمینه های توسعه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بدست آمده است، علل و عوامل آن چیست؟


پاسخ :
1- آگاهی و دانش عامل اصلی و مبدا اساسی فضایل بشری محسوب می شود و اگر نیک دقت کنیم هیچ فضیلتی نمی یابیم مگر آن که ناشی از دانش واقعی و آگاهی انسان می باشد، آزادی و برخورداری از این حق، برای زنان هم تا حدود فراوانی، ناشی از آگاهی و دانش خود آنان، به حقوق شان، می باشد.

2- بعضی از امور، به ظاهر برای زنان عدم آزادی و محدودیت است، که اگر به درستی ملاحظه شوند معلوم می شود که این امور مصونیت بوده، و در واقع آزادی واقعی هستند مثلا در غرب زن را برهنه کرده و تکریم می کنند، تا شخصیت او را، پایمال هوسرانان و انسانهای پلید و دست کم، موجب رونق کاسبی تجّار و بازرگانان شود، ولی در یک مکتب الهی، شخص زن پوشیده می شود، تا گوهر و شخصیت او، مورد توجه جدی قرار گیرد.

3- آزادی حق انسانها است و حق قبل از آن که دادنی باشد، در جهان امروزی و بلکه در بیشتر اعصار، گرفتنی می باشد البته آزادی، باید چارچوب خود را داشته باشد و الا همین آزادی، برابر با عدم آزادی و دشمن شماره یک خود، خواهد شد.آزادی بدون مرز، یعنی آنارشیسم اخلاقی و سیاسی و اجتماعی، و این مقبول احدی نخواهد بود.

4- خلاصه آن که آگاهی و دانش انسان، مبارزه با عوامل ضد آزادی بشر، آزادی از درون، پاسداشت آزادی و نگهداری حدود آن، عوامل و عللی برای کسب و حفظ آزادی خواهند بود.

​​​​​​​منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.