پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

شرایط قطع ارتباط با فامیل چیست؟

پرسش :

پدر من به خاطر اینکه فکر می کند اعضای فامیل مثل عمو و دایی وخاله و... به او احترام نمی گذارند با آن ها قطع ارتباط کرده در صورتی که این طور نیست. ایا این کار پدرم صحیح است؟ وظیفه ی من و مادرم چیست؟


پاسخ :
۱- منظورتان از فامیل دور چیست؟ قطع ارتباط با ارحام جایز نیست. منظور از ارحام عبارتند از: پدر و مادر و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها، برادر ان و خواهران و فرزندان شان، عمو و عمه و دایی و خاله و فرزندان شان . دایی و خاله شما ارحام شما و مادرتان است، اما از ارحام پدر تان نیست، چنان که عمو و عمه از ارحام شما و پدر است، ولی از ارحام مادرتان نیست . صله رحم بر هر فرد مکلفی لازم است و قطع آن جایز نیست. کار پدرتان درست نیست . احترام نکردن آن ها دلیل بر قطع رابطه نمی شود.

البته در صله رحم لازم نیست رفت وآمد خانوادگی انجام شود بلکه به وسیله تلفن یا دیدار در بیرون از خانه و با احوال پرسی هم می توان صله رحم نمود.

۲- پاسخ دینی قطع رحم، صله رحم است، نه قطع رحم . اگر آن ها قطع رحم کردند یا تمایل به ارتباط ندارند، قطع رحم نکنید مگر آن که ارتباط با آن ها مفسده ای به دنبال داشته باشد.

۳- اگر پدرتان به برقراری ارتباط شما موافق است این کار را انجام دهید و اگر موافق نیست از آن جا که صله رحم نباید باعث اذیت شدن پدر یا مادر گردد، می توانید به صورت مخفیانه، بدون آن که پدر تان بفهمد و ناراحت شود، صله رحم را از طریق تلفن، نامه یا دیدار در بیرون از خانه در سالی چند بار انجام دهید.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.