چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

در مورد نماز و طهارت وسواس شديدي دارم كه نياز به راهنمايي شما دارم لطفاً بنده را راهنمايي نمائيد؟


پاسخ :
نسبت به مشكل مطرح شده نظر شما را به نكات زير جلب مي‌نمائيم.
1. براي نجس شدن چيزي بايد يقين كنيد كه با رطوبت قابل سرايت يا شيء نجس ملاقات كرده است بنابراين به فرض آن كه نقطه‌اي از موكت جلو حمام نجس باشد دليل آن نيست كه هر كس روي آن موكت پا بگذارد نجس شده است علاوه بر اين، به فرض كه كسي با پاي تر روي همان نقطه خاص پا گذاشت و پايش خيس شد با اولين قدمي كه برمي‌دارد و رطوبت پايش خشك مي‌شود جاهاي ديگر فرش كه با پاي خشك روي آن رفته نجس نيست.
2. هرجا كه يقين نداريد به نحو مذكور نجس شده است پاك است.
3. اگر همان موكت جلو حمام را آب بكشيد، علم به نجاست ساير فرش‌ها پيدا نمي‌كنيد و يا احتمال طهارت، محكوم به طهارت و پاك است.
4. نسبت به وسواس در طهارت و نجاست موظف هستيد مثل ديگران رفتار كنيد و اصل را بر طهارت همه چيز (جز آنها كه يقين به نجاست آن داريد) بگذاريد و نسبت به نماز.
امّا دربارة مسائل نماز، به ما دستور داده‌اند كه شما به اندازة توان خودتان بايستي قرائت نماز را درست انجام دهيد لذا وقتي كه سعي مي‌كنيم درست و صحيح به جا آوريم ديگر نيازي ندارد كه روي كلمات وسواس به خرج دهيم، بلكه در همان مرحلة اول وظيفة خودمان را انجام داده‌ايم و براي اطمينان بيشتر از كار خود براي يك بار هم شده به يك نفر آشنا با مسائل قرائت و نماز مراجعه كنيد و نماز خود را پيش او بخوانيد و پس از تأييد ايشان ديگر به وسوسه‌هاي شيطان اعتنا نكنيد.
همچنين خوب است كه انسان در موقع نماز حواسش به نمازش باشد كه دارد با خداي مهربان صحبت مي‌كند و اوست كه همين نماز را مي‌پذيرد و مناجات را مي‌شنود و او خدايي مهربان و آسان‌گير است. همين كه شما رو به قبله ايستاده‌ايد و اذكار و اوراد نماز را مي‌خوانيد كافي است و مورد عنايت خداوند قرار گرفته‌ايد بيش از اين خود را آزار ندهيد
پس از انجام اين كارها مي‌توانيد ما را از پيشرفت خود مطلع سازيد و اگر سؤال ديگري داشتيد به صورت جزئي و روشن و واضح از محققين اين مركز بپرسيد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.