چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

منتظر امام زمان (عج) چگونه بايد باشد تا مورد رضايت حضرت قرار گيرد؟


پاسخ :
رضايت امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف همان رضايت خدا است؛ بنابراين اگر ما خداوند را از خود راضی و خشنود ساختيم قطعا امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف نيز از ما راضی و خشنود خواهد شد. در اين زمينه به سه وظيفه مهم اشاره مي‌شود:

الف. انجام دادن اوامر الهی که شامل عمل به واجبات و ترک محرمات مي شود. يک شيعه واقعی بايد مطيع امر خدا بوده و به وظايف دينی و شرعی خود عمل كند و به آن اهتمام جدی داشته باشد. در اينجا نماز و خصوصا نماز اول وقت، جايگاه ويژه‌ای در ميان اعمال و وظايف دينی دارد.

ب. خدمت صادقانه به مردم و در راستای رضايت خداوند؛ يعنی تا آنجا که ممکن است انسان بايد با رعايت موازين شرعی به ديگران کمک کند.

ج. زمينه سازی براي ظهور؛ يعنی که يکي از شرايط تحقق امر ظهور آن است که مردم آمادگی پذيرش را داشته و واقعا خواستار ظهور امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشند. از اين رو يکی از وظايف مهم دوستداران امام و منتظران واقعی اين است که در امر زمينه سازی ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف شرکت كنند و در حد توان، هم خود با حضرت آشنا شوند و هم ديگران را آشنا سازند تا جهان برای ظهور آماده شود. حضرت در نامه‌ای به شيخ مفيد نوشته است:
«اگر شيعيان ما ـ که خداوند آنها را بر اطاعتش موفق بدارد ـ در وفای به عهدی که بسته بودند(پيروي از امام) اجتماع کنند، هر آينه ديدار ما به تأخير نمی‌افتد.»(بحار الانوار، ج 53، ص 176).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.