چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

جوانان برای ظهور حضرت مهدی (عج) چه مقدماتی را باید آماده کنند؟


پاسخ :
بنابر آنچه از آيات و روايات استفاده می‌شود، دو شرط و زمينه از شرايط ظهور مربوط به انسان‌ها است:

الف. ياران؛ براي آن كه قيام و انقلاب حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف رخ دهد، بايد ياران و همراهاني باشند كه امام و اهداف او را به خوبي بشناسند و معرفت صحيحي نسبت به آن حضرت و ماهيت قيام او داشته باشند. آنان علاوه بر علم و معرفت، بايد از اعتقادات و باور‌هاي محكمی برخوردار باشند و ايثار و فداكاری تا آخرين لحظه، شجاعت و از جان گذشتگی با جسم و روح آنها عجين شده باشد. اينان كسانی‌اند كه قبل از ظهور با اصلاح درونی، به تقويت ايمان پرداخته و با ارشاد مردم و اطلاع رسانی آنان را با امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف آشنا مي‌سازند. اينان در روند ظهور، در ركاب حضرت از هيچ تلاشی فروگزاری نمی‌كنند و آرزوی شهادت دارند و در دوران طلايی ظهور در خدمت امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف به سازندگی مشغول خواهند بود. بنابر برخی روايات، بيشتر ياوران حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف را جوانان تشكيل می‌دهند. در حديثي از امام علی علیه السلام نقل شده است: «ياران مهدی جوانند و پير و كهنسال در ميان آنان نيست، جز (تعداد اندكی) مثل سرمه برای چشم و نمک در غذا».(بحارالانوار، ج 52، ص 333)

ب. آمادگی و پذيرش عمومي مردم:
براي تحقق يافتن امر ظهور مردم بايد خواستار ظهور باشند و واقعا منتظر فرج باشند. اين زماني است كه دريابند وضعيت موجود و اين جهان آكنده از ظلم و تباهي، زيبنده جامعه انسانی نيست، و بفهمند دوران ظهور چه زيبايي‌هايی را به همراه دارد. آن وقت است كه واقعاً خواستار عدالت مهدوی خواهند بود.
جوانان بايد هم خود را براي ياوري حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف آماده كنند و شرايط و صفات يک ياور و همراه امام را در خود ايجاد كنند، و هم با اطلاع رساني به مردم، آنان را براي پذيرش واقعی ظهور آماده سازند، با تحقق اين دو شرط، مقدمات ظهور فراهم آيد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.