چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

ماهیت فیلم های هالیوودی در رابطه با تسخیر جهان چیست؟


پاسخ :
شرح پرسش:
ماهیت فیلم های هالیوودی در رابطه با تسخیر جهان و این که کسی می آید و جهان را به هم می ریزد، چگونه است؟

پاسخ:
از اوضاع و حوادث عمومی می‌توان حدس زد که بشر در آینده نزدیک، بر سر یک دو راهی بسیار حساس واقع خواهد شد. یا چشم بسته تسلیم مادی‌گری و قوانین حاکم بر طبیعت شود و یکسره به احکام الهی پشت پا زند و یا توحید خالص را انتخاب کند و به قوانین و احکام الهی، برای اصلاح و علاج بحران‌های جهانی گردن نهد؟!
سیر تاریخ زندگی بشر ـ خصوصا در قرون اخیر ـ نشان داده است که تمایل عمومی انسان‌ها بر اساس حس فطری خدا جویی به سوی عدالت طلبی و حاکمیت قوانین و ارزش‌های انسانی و الهی در حرکت است. در این نوشتار به تشریح این دو تفکر و اهداف آن می‌پردازیم.

تفکر اول: حاکمیت قدرت و علوم مادی:
طرفداران این نظریه چند دسته‌اند: گروهی معتقدند شر و فساد و بدبختی لازمه جدانشدنی زندگی بشر است و لذا هر چه زودتر باید به زندگی بشریت خاتمه داده شود. این گروه برای تحقق این تئوری از قدرت‌های استثمارگر در جهت نابودی نهایی جهان حمایت می‌کند و به نهیلیست یا پوچ گرا معروف می‌باشند.
گروهی دیگر می‌گویند: با پیشرفت حیرت‌آور علوم و تکنیک و فراهم شدن سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی، جامعه بشری به نقطه انفجار نزدیک شده است و به زودی با دست خود به زندگی خود خاتمه خواهد داد. و لذا باید راه چاره‌ای اندیشید.
در این بیان عده‌ای تنها راه را تشکیل یک حکومت واحد جهانی می‌دانند، تمام بشریت تحت یک نظام و سیستم مدیریتی واحد قرار گیرد و به اصطلاح دهکده‌ای جهانی با یک رئیس به وجود آید تا دیگر تضاد منافع بین سران قدرت، باعث جنگ‌های تکنولوژیک نابود کننده نشود. در این خصوص تلاش قدرت‌های جهانی برای کسب سلطه برای اداره جهان بسیار چشمگیر است. پس از فروپاشی ابر قدرت شرق هم اکنون غرب خود را قدرتی بلامانع برای رسیدن به ریاست جهان می‌پندارد و برای کسب این مقام از انواع ابزار‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند!!
قدرت‌های غربی، از طرفی با ایجاد یأس و نا امیدی نسبت به آینده جهان، بشریت با به لزوم داشتن یک پناهگاه و نقطه امید برای تسکین دلهره و نا آرامی‌های روانی متقاعد می‌سازند و از طرف دیگر با در اختیار گرفتن ابزار‌های تبلیغی و نفوذ در افکار عمومی جهان تنها غرب را قادر به حل این مشکل جهانی معرفی می‌کنند.
در همین راستا یکی از ابزار‌های بسیار مؤثر غرب، رسانه‌های تصویری است. جهان امروز دوران تصویر است و میدان دار آن، سینما و صنعت فیلم سازی است که تأثیر فراوانی بر افکار عمومی جهان دارد. از آنجا که آینده جهان (فیچریسم) برای بشریت اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، غرب در تلاش‌است که این آینده را تاریک و خون‌بار ترسیم کند تا در پرتو آن به اهداف قدرت طلبانه و استثمار گرانه خود برسد.
آمریکا با کمک سرمایه داران صهیونیزم و با در دست داشتن بزرگترین مرکز فیلم سازی جهان(هالیوود) سالانه حدود هفتصد فیلم تولید می‌کند و نزدیک به 80 درصد شبکه‌ها و سینما‌های جهانی را تغذیه رسانه‌ای می‌نماید. تمامی این فیلم‌ها در مسیر اهداف غرب برای حکومت بر جهان قرار گرفته و پیوسته این هدف را دنبال می‌کند.

تفکر دوم: حاکمیت احکام الهی و مدیریت انسان‌های موحد بر جهان:
این نظریه ـ که بر اساس پیشگویی‌های ادیان الهی ارائه شده و سیر تحول روحی در نوع بشر و گرایش به ارزش‌های انسانی و الهی در قرون اخیر، آن را به منزله یک دکترین و طرح قابل اجرا نموده ـ تنها راه برای نجات بشریت را بازگشت به دین و احکام الهی می‌داند و معتقد است این مهم با تشکیل حکومت جهانی به دست رهبری الهی امکان پذیر خواهد بود. ادیان الهی هر کدام بر اساس آموزه‌های خود این دکترین و نظریه را ارائه کرده‌اند.
دین یهود معتقد به رسالت و ظهور مسیح حقیقی برای نجات بشریت است. دین مسیحیت نیز معتقد به بازگشت حضرت عیسی(علیه السلام)به دنیا برای نجات بشریت است. دین اسلام نیز با ارایه کاملترین برنامه و دکترین به عنوان مهدویت و حکومت جهانی تنها نجات بخش انسان‌ها را برقراری حکومت واحد جهانی بر اساس احکام اسلام می‌داند.
لازمه این طرح و دکترین دینی برای جهان، مبارزه با هر گونه استثمار، قدرت طلبی و بی عدالتی در جامعه جهانی است؛ لذا صاحبان قدرت جهانی به مقابله رو در رو با این تفکر الهی و دینی پرداخته‌اند و به صورت‌های گوناگون به تحریف دکترین مهدویت مشغول شده‌اند.
یکی از راه‌های تحریف و تضعیف، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم جهان نسبت به روحیه خداجویی و کار‌آمدی دین در زندگی است. نشان دادن آینده تاریک و ترسناک و القاء این نکته که آموزه‌های ادیان هرگز نمی‌تواند مشکلات امروز و آینده جهان را برطرف کند و تنها نجات بخش جهان، قدرت و تفکر غرب است. این هدف با انواع فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری و ایجاد بحران‌ها و جنگ‌های مصنوعی در جهان به جوامع انسانی القا می‌گردد. برای نمونه مواردی را ذکر می‌کنیم.

1. فیلم «نوستر آداموس»:
این فیلم بر اساس پیشگویی‌های یک پزشک فرانسوی، ساخته شد، اما محتوای فیلم مطابق با اهداف غرب برای سلطه بلامنازع بر جهان، تهیه شده است.
در این فیلم نجات دهنده جهان از نگاه اسلام، (امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)) با نام‌های «پادشاه وحشت»؛ «خدای جنگ علیه غرب»، « ضد مسیح بزرگ» معرفی می‌شود!! آینده جهان وحشتناک تلقی شده و تنها راه نجات را اتحاد با ابر قدرت غرب می‌داند، و نهایتا غرب را پیام‌آور «صلح جهانی» و اسلام و مسلمانان را ضد صلح و امنیت معرفی می‌کند. در این فیلم در مورد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)آمده است: « او مردی خونریز و بی رحم است و با جنگ‌های خود تعداد زیادی زنان را بیوه و بچه‌های یتیم بر جای می‌گذارد». آن حضرت را با لباس عربی نشان می‌دهد و در حالی که با فشار دادن یک کلید هر کار بخواهد انجام می‌دهد، این مطلب را به بیننده القا می‌کند که « ما باید متحد شویم و مانع قیام او گردیم، زیرا چیزی جز مصیبت و نا امنی برای مردم جهان نمی‌آورد، باید مردم جهان از او متنفر شوند و از او فاصله بگیرند».

2. فیلم «روز استقلال»:
این فیلم محتوایی تخیلی دارد و آمریکا را نجات دهنده بشریت در برابر حمله فضایی به زمین نشان می‌دهد. سر انجام با پیروزی نیرو‌های مدافع زمین در روز استقلال آمریکا، دشمن شکست می‌خورد و آمریکا بر سکوی نجات می‌ایستد.

3. بازی کامپیوتری «جهنم خلیج فارس» معروف به «یا مهدی»:
در این فیلم، خلیج فارس و خصوصاً ایران را مرکز حرکت‌های تروریستی جهان می‌شمارد وآمریکا با حضور نظامی در منطقه سردمدار مبارزه با اینگونه حرکت‌ها می‌شود.

4. کنفرانس تل آویو:
در این کنفرانس نظریه پردازان غربی در تحلیل انقلاب اسلامی ایران، اعتراف می‌کنند که شیعه دارای دو نگاه است، نگاه سرخ و نگاه سبز و معتقدند شیعه به اسم امام حسین(علیه السلام) قیام را شروع و به اسم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) آن را حفظ می‌کند.
تصمیم نهایی در این کنفرانس، نشان دادن تصویری سیاه از انتظار سبز شیعه، به جهان است.
پس از این کنفرانس کتاب‌ها و فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای زیادی برای این هدف تهیه و به جهان عرضه شد؛ مانند: فیلم صهیون، فیلم آرماگدون و بازی‌های کامپیوتری، ماتریکس، نفرین شدگان، سام ماجراجو، شیطان مقیم، بازگشت به قلعه ولفن اشتاین، دلتا فورس، قیام ملت‌ها و طوفان صحرا(حمله به عراق) و هم چنین کتاب‌هایی نظیر:
1. جنگ بعدی ـ کاسپار و این برگر (وزیر دفاع سابق آمریکا)؛
2. زمین سیاره بزرگ مرحوم؛
3. جهان نوینی در حال فرارسیدن است؛
4. شما و سال 2000؛
5. چه بر سرما می‌آید؛
6. آمادگی‌های فردی برای بحران سال 2000؛
7. تدارک جنگ بزرگ ـ گرس هال سل.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.