چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

دعا کردن برای امام زمان (عج) چه فوایدی دارد؟


پاسخ :
تردیدی نیست كه دعا، از عبادت‌های بزرگ است و آثار فراوانی دارد و دعا كردن برای سلامتی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف از بهترین اقسام دعا است. درباره تاثیر دعا، از دو زاویه می‌توان نگاه كرد:
الف. تاثیر دعا نسبت به امام؛
ب. تأثیر دعا برای دعا كننده؛

از نگاه اول، دعا در سلامتی حضرت، مؤثر است؛ زیرا ایشان به این جهت كه انسان است و در همین عالم زندگی می‌كند، در معرض آفات و بلایا هست و دعا می‌تواند در دور كردن بلاها و مرض‌ها از وجود عزیزش مؤثر باشد. این، با اراده‌ی خدا مبنی بر حیات و سلامتی امام، منافاتی ندارد؛ زیرا كه اراده‌ی خدا از طریق اسباب اعمال می‌شود و دعا از مهم‌ترین وسیله‌ها و سبب‌ها برای جریان اراده خدا در زندگی است.

از نگاه دوم، آثار دعا كردن فراوان است از جمله:
- دعا كردن راهی است برای این كه امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف را یاد كنیم و به این وسیله با آن عزیز ارتباط روحی و معنوی پیدا كنیم و این ارتباط ثمرات بسیاری برای رشد و كمال روحی ما دارد.
- دعا كردن برای امام، نوعی عرض ارادت و محبت نسبت به او است كه قطعاً از سوی آن منبع كرم بی پاسخ نخواهد ماند و دعا كننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد.
- دعا كردن برای امام، یعنی آن وجود عزیز را بر بسیاری از موجودات و پدیده‌ها مقدم دانستن و وجود و نقش او را مد نظر قرار دادن. این موضوع، سبب زیاد شدن محبت آن عزیز در دل‌ها و جان‌ها می‌گردد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.