چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

در كدام كشورها استفاده از خودروهاي گازسوز متداول مي باشد؟


پاسخ :
آمار و ارقام مربوط به May 2005 مي باشند) كشورهاي داراي بيشترين تعداد خودروي گازسوز ثبت شده، بيشتر از اروپا، اقيانوسيه و امريكا مي باشند. كشورهاي ديگر در حال شناسايي مزاياي استفاده از خودروهاي گازسوز بوده و استفاده از خودروهاي گازسوز در اين كشورها برنامه شده است.
در اروپا، ايتاليا از سال 1920 در حال استفاده از خودروهاي گازسوز بوده است و حدود 382،000 خودروي گازسوز در اين كشور موجود مي باشد. ايتاليا داراي 521 جايگاه سوختگيري CNG ميباشد. روسيه نزديك به 41،780 خودروي گازسوز و 213 جايگاه سوختگيري CNG دارد. غير از اين كشورها ، در حال حاضر در اروپا چند هزار خودروي گازسوز و چند صد جايگاه سوختگيري وجود دارد كه به آرامي در حال افزايش مي باشد.
آرژانتين حدود 1،440،000 خودروي گازسوز داشته و ماهيانه نزديك به 5000 دستگاه از خودروهاي موجود در ناوگان اين كشور به خودروي گازسوز تبديل مي شوند و بيش از 1402 ايستگاه سوختگيري در اين كشور وجود دارد. ونزوئلا يك برنامه ملي براي توسعه خودروهاي گازسوز دارد و در حال تبديل خودرو و ساخت نزديك به 60 ايستگاه سوختگيري مي باشد.
كانادا حدود 36000 خودروي تبديل شده گازسوز دارد و برنامه هاي حمايتي دولت باعث تشويق اين امر شده است. دولت كانادا نيز با توجه به هزينه هايي كه براي تبديل ناوگان صرف نموده، انتظار دارد در آينده نزديك، حداقل 10 درصد از ناوگان اين كشور گازسوز شده باشند.
در ايالات متحده در حال حاضر حدود 130،000 خودروي گازسوز وجود دارد. خودروهاي گازسوز از سال 1960 در اين كشور مورد استفاده بوده اند اما در حال حاضر تفاوت قيمت بين گاز طبيعي و بنزين و همچنين تكنولوژي برتر اين خودروها باعث استفاده روزافزون از خودروهاي گازسوز مي گردد. حدود 1216 جايگاه سوختگيري عمومي و شخصي در اين كشور وجود دارد. .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.