چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

برای چه ما شیعه هستیم و به مذهب دیگری اعتقاد نداریم؟


پاسخ :
در یک تقسیم بندی کلی، دین را به دو دسته ی الهی (وحیانی) و بشری تقسیم می کنند، دین مجموعه ی عقاید، اخلاق و قوانین و مقرراتی است که برای اداره ی فرد و جامعه ی انسانی و پرورش انسان ها از طریق وحی و عقل در اختیار آنان قرار دارد».
اسلام در لغت به معناى تسليم شدن و گردن نهادن است و شیعه به معنای پیرو است.
برتری مذهب تشیع نسبت به سایر مذاهب به جهت «حق بودن» آن است، و دین حق در هر دوره ای منحصراً فقط یک دین است، و خدای متعال در هر برهه ای از زمان، دارای یک شریعت است، و هر دین و مذهبی غیر از آن یا از اساس باطل و دروغ است و یا منسوخ و منقرض. اسلام آخرین و کامل ترین دین است که برای بشر فرستاده شده و خداوند دینی جز اسلام را نخواهد پذیرفت. "بدون تردید دین در نزد خدا فقط اسلام است" ." هر کس آئینی جز اسلام را برگزیند از او پذیرفته نخواهد شد".
اساس و پایه مذهب تشیع، توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد است، و شیعه قائل به امامت دوازده امام معصوم(ع) به عنوان جانشین پیامبر اسلام (ص) می باشد که اول آنان علی (ع) و آخر آنها مهدی (ع) است. در روایات وارده از رسول گرامی اسلام به تعداد و نام های دوازده امام معصوم (ع) تصریح شده است.
شيعيان جماعتى هستند كه تمام اعمال و عقائد و اخلاق و روحيات خود را بر اساس تعليمات اسلام، قرآن و دستورات پيغمبر قرار داده و امر او را امر خدا مى‏دانند. پیامبر اکرم (ص) این لقب (شیعه) را در حال حیات خود به پیروان امیرمؤمنان عطا فرمودند.

منبع: http://farsi.islamquest.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.