چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

اگر استمنا که به موجب آن منی خارج می شود این قدر آثار مخرب روحی و جسمی دارد در ازدواج نیز همین مایع خارج می شود پس چرا در ازدواج ضرر جسمی وجود ندارد؟


پاسخ :
استمنا نیاز انسان را به صورت واقعی بر طرف نمی کند و اشباع کاذب است یعنی نیاز شهوانی انسان با صرف خروج منی برآورده نمی شود، بلکه باید همراه با عشق، عاطفه و انس و محبت باشد و به همین جهت کسانی که دست به این عمل می زنند در درون خود احساس نقص می کنند و این چه بسا مریضی های جسمی و روحی را بدنبال داشته باشد؛ ولی ازدواج چون اشباع طبیعی و واقعی نیاز شهوانی است، دارای آثار مفید و فواید زیادی است.
بر فرض که ما گمان کنیم که این دو همانند هم اند و تفاوت ماهوی بین این دو نیست اما این دلیل نمی شود که ماهیت این دو در واقع یکی باشد. علوم تجربی و دانش بشری علی رغم تمام پیشرفت‏هایی که داشته، به اندازه‏ای رشد نکرده است که به تمام مصالح و مفاسد و یا فوائد و ضررهای این گونه امور دست یابد و خداوندی که انسان را خلق کرده است و به تمام خصوصیات و ویژگی های او آگاهی کامل دارد، بر اساس همین ویژگی ها، عملی را اگر چه در ظاهر هیچ تفاوتی با عمل دیگر ندارد، حلال و واجب و دیگری را حرام و ممنوع قرار داده است.

منبع: http://farsi.islamquest.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.