چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آي‌يودي ميل جنسي را كم مي‌كند؟


پاسخ :
پاسخ از دکتر محمد اسلامي:
کساني که به بهانه‌هاي مختلف از استفاده از روش‌هاي پيشگيري از بارداري سر باز مي‌زنند به باورهايي در مورد اين روش‌ها اشاره مي‌کنند که اغلب آنها نادرست است.
به عنوان نمونه در ميان مردم اين باور وجود دارد که آي‌يودي دستگاه تناسلي را زخم كرده و باعث بروز نارضايتي در روابط زناشويي مي‌شود؛ در حالي كه آي‌يودي داخل رحم گذاشته مي‌شود و نخ آن داخل واژن (مهبل) قرار مي‌گيرد. اندازه نخ هنگام كارگذاري کوتاه شده و نخ در اثر تماس با ترشحات واژن، نرم مي‌شود. بنابراين با توجه به اينكه مقاربت از طريق كانال واژن (مهبل) صورت مي‌گيرد، تنها ممکن است دستگاه تناسلي مرد با آن تماس پيدا کند که اين تماس باعث ايجاد زخم يا ناراحتي همسر نمي‌شود.
آي‌يودي داخل رحم كار گذاشته مي‌شود و با توجه به شکل رحم و کانال مقاربت، هيچ تماسي با آلت تناسلي مرد ندارد و به هيچ‌وجه نمي‌تواند سبب بروز مشكل هنگام رابطه زناشويي شود. امکان فشار به آي‌يودي از داخل کانال واژن يا خارج از بدن وجود ندارد.
بعضي‌ها مي‌گويند آي‌يودي باعث كاهش ميل جنسي مي‌شود و در روابط زناشويي اختلال به وجود مي‌آورد اما اين باور هم غلط است. استفاده از آي‌يودي يک روش بسيار موثر و مطمئن پيشگيري از بارداري است. به دليل از بين رفتن نگراني بارداري ناخواسته، آي‌يودي نه تنها ميل جنسي را کاهش نمي‌دهد بلکه ممکن است سبب افزايش آن نيز بشود.
به‌عنوان توصيه آخر نيز بايد بگويم كه بهتر است زوج با هم براي مشاوره و ديدن اين وسيله قبل از كارگذاري به مراكز بهداشتي، درماني مراجعه كنند تا هرگونه شك و شبهه آنها در اين مورد برطرف شود.
منبع: www.salamat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.