چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

الان چهار ماه است که عروسی کرده ام و شوهرم، هنوز نتوانسته فرد مورد علاقه اش را فراموش کند. آیا از من کاری بر می آید ؟


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام حسین دهنوی:
بله شما هم میتوانید چون عضوی از خانواده دو نفره هستید و از این زندگی مشترک رفتار شما هم میتواند موثر باشد. محبوب همسرتان بشوید . در تعارض الگوها ، الگویی که محبوب تر است پذیرفته میشود . اینجا دو تا الگو است دو تا منشأ هست دو تا گرایش برای این آقا هست یکی خانمی که قبلا دوستش داشتند و دیگری همسر فعلی ایشان است . سعی کنید خودتان را برای شوهرتان محبوب کنید چطوری ؟ تقوی الهی پیشه کنید . عمل صالح انجام دهید . رابطه تان را با خدا بیشتر و بهتر کنید . چه ربطی دارد من میخواهم محبوب شوهرم بشوم عمل صالح انجام بدهم ؟ بله این قولی است که خداوند داده است و در آموزه های دینی ماست دو آیه قرآن سوره مریم که ان الذین امنوا و عملو الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودوو. کسانی که ایمان میآورند و عمل صالح انجام میدهند خدا آنها را محبوب میکند . شما میخواهید محبت شما در دل شوهرتان ایجاد شود تا آن محبت را فراموش کنند ، تقوی الهی داشته باشید ، نذر کنید تجربه نشان داده موثر است . لازم نیست نذرها مادی باشد معنوی هم میتواند باشد . مثلا ختم چهارده هزار صلوات مجرب است و واقعاً موثر است تصمیم بگیرید روزی هزار صلوات در چهارده روز بفرستید و هدیه کنید به حضرت فاطمه (س) یا به نیت سلامتی آقا امام زمان . ما معتقد به متافیزیک و ماورائ الطبیعه هستیم . عزیزان جدی بگیرید . به توقعات شوهرتان بیشتر توجه کنید یعنی از حد متعارف بیشتر . اگر شما این مشکل را نداشتید ده نمره به شوهرتان توجه میکردید ولی الان تا مشکل حل نشده و پروژه بسته نشده به توقعات ایشان پانزده نمره توجه کنید و وقتی مشکل حل شد به ده نمره برگردید . آقایان توقعات متفاوتی دارند ممکن است خوراک برایشان مهم باشد یا دفع غرایز . بعضی ها پوشش خانم برایشان مهم است بعضی آرایش خانمشان . خیلی از آقایان ، توجه خانم به خانواده خود را خیلی اهمیت میدهند .عجیب است شما به خواهر و مادر همسرتان توجه کنید در واقع رگ خواب همسرتان را بدست آورید یعنی سلیقه ها و حساسیت ها. به ایشان بیشتر محبت کنید ما روایت عاطفی داریم . حضرت علی (ع) فرمود : بالاحسان تملک القلوب با نیکی قلبها تسخیر میشود . دل مردتان را تسخیر کنید تا از تسخیر دیگری دربیاید . به ایشان احسان کنید . هدیه بدهید . خیلی مهم است اگر میخواهید گفتگو کنید ، در مورد موضوعات مورد علاقه همسرتان گفتگو کنید قطعا از موضوعات مورد علاقه خودتان دست بردارید و اگر قضیه جدی نیست به فکر فرزندان باشید یعنی شما را دوست دارد و دارد زندگی میکند ولی مشکل دارد خلاصه وسط گیر کرده اند و نتوانسته اند با آن کنار بیایند . به همسرشان اظهار محبت میکنند ، نفقه میدهند ولی دل مرده و افسرده هستند . اگر قضیه جدی است یعنی میبینید ازدواج شما با ایشان کالعدم است و برحسب صورت و ظاهر کنار هم قرار گرفته اید و ارتباط همسری با شما برقرار نمیکند و تمام ذهن او همه اش آن طرف است ما میگوییم احتیاط کنید تا زمانی که آن پرونده بسته نشده است مراقب باشید که نطفه ای منعقد نشود.
زوج های جوان فرزند آوری را به تاخیر نیندازند. فرزند وجه مشترک شما میشود . شما قدرت خدا را در آن میبینید و محبت شما به همسرتان ده برابر میشود . البته ناامید هم نشوید یک پروژه زمانبر است ولی جواب میدهد . در موارد بسیار متعددی داشتم و بشارت میدهم به شما و دلتان را گرم میکنم ناامید نباشید استمرار داشته باشید . به این نکاتی که عرض کردم توجه کنید . اطمینان میدهم که حل میشود . مگر آن موردی باشد که سخت باشد ، ناامید نشوید رسول گرامی اسلام فرموده اند : من طلب شیی وجد،وجد . کسی که چیزی را طلب میکند به آن میرسد . حساسیت زیادی و رفتار حاکی از بدبینی و سین جین کردن صلاح نیست اگر ایشان پنج درصد فکرش به طرف است با این کار شما پنجاه در صد میشود . یک کار اشتباهی که بعضی ها انجام میدهند و توصیه میکنند می گویند : برویید ببینید خانم چه شکلی است خودتان را مثل او بکنید این اشتباه محض است . ما باید آثار طرف را از بین ببریم نه اینکه خوتان را به شکل او دربیاورید چون دائم او را به یاد شوهرتان می اندازید . هر گلی بویی دارد شما هم بویی دارید . نقاط مثبت خود را تقویت کنید انشاء اله مشکل حل میشود . در توقعات همه نیازها را برآورده کنید ولی در محبت زیاده رویی نکنید و همان حالت خفگی ایجاد میشود .
برعکس ممکن است برای خانم هم اتفاق افتاده باشد اصلا چنین چیزی را نباید بگوییم سوال پیش می آید این خانم چطور متوجه شده است . بله در اصل نباید چنین مطلبی را بگوییم حالا شاید در اثر بی نشاطی و افسردگی این سوال ایجاد شده است .برای همسر سوال ایجاد میشود من چه چیزی کم گذاشته ام و آقا میگوید خانم من این مشکل را دارم .و میگوید تا از همسرش کمک بگیرد و سوء تفاهم ها از بین برود .آقا صادقانه مطلب را میگوید و میگوید من میخواهم این مطلب را فراموش کنم . میخواهد از همسرش کمک بگیرد .
ch3.iribtv.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.