چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

در طول هفته های اخیر ، اختلاف سیاسی با همسرم داشته ام و همسرم از من قهر کرده است . آیا این درست است که بخاطر مسائل سیاسی با هم قهر کنیم ؟


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام حسین دهنوی:
به جوانان تأکید می کنم ، چیزی که باید به آن توجه کنید خط فکر سیاسی است . اگر خانم و آقا در دو حزب متضاد سیاسی باشند و تعصب هم داشته باشد روی خط سیاسی و انعطاف هم نداشته باشند این ها با هم دچار مشکل میشوند و این یک اختلاف در زندگی ایجاد می کند . جوانانی که ازدواج نکرده اند دقت کنند.
تعصب چیز خوبی نیست در همه جای زندگی باید انعطاف داشته باشیم . در مورد مسائل سیاسی هم همینطور ، ما نباید تعصب داشته باشیم و مسائل سیاسی را وارد زندگی بکنیم و نباید زندگی را به بن بست بکشانیم . حالا ممکن است یک وقت در مسائل سیاسسی اختلاف دارند ولی درکلیات ، یک خط فکر دارند ولی روی دو تا کاندیدا اختلاف دارند. متاسفانه با درگیری و بی حرمتی است . بالاخره این ها مقطعی است ولی نقطه سیاهی در دل ایجاد میکند واین بد است . بله تمام میشود و فراموش میشود . نقطه سیاه روی دل می ماند و بعد یک جای دیگر نقطه سیا ه و به خودش می آید می بیند دلش سیاه شده است. محبت و صفای زناشویی نباید از بین برود . در این جور مواقع دو تا همکار یا دو تا زن و شوهر بد برخورد می کنند . این یک ضعف مهارت است . ما باید مهارت گوش دادن را یاد بگیریم . بعضی ها این مهارت را ندارند و نمیتوانند گوش بدهند . مهارت اظهار محبت و یکی هم مهارت پذیرش و تحمل اندیشه دیگری ، که باید این را بدست بیاوریم . مقابل کسی است و خیلی هم سخت نیست ولی مهم است. وقتی انسان تحمل اندیشه دیگری را داشته باشد ، این یک درجه است و نشانه شخصیت فرد است و مانع مشکلات این چنینی میشود.
حالا یک انتخاب دیگر و انتخابات مختلف و این هم هر چهار سال باید روی دهد ما نباید روی این چیز ها اختلاف داشته باشیم . در طی این چندین سال که من ازدواج کرد ه ام ، در خانواده دو گروه شده ایم یگ گروه به یک کاندیدا و گروه دیگر به کاندیدای دیگر رای داده ایم . ما نباید مطلق نگر باشیم . هیچ کس مطلق نیست . همه گل هستیم ولی بیخار نیستیم . کاندیداهای ما همه گل هستند ولی خاردارند . وقتی ما به کاندیدا مطلق نگاه می کنیم متعصب میشویم و بعد هم که طرف تعصب ما را می بیند او هم موضع میگیرد و بی حرمتی می کند. جسارت و توهین کارغلطی است. ما روایت داریم به دشمنان دینتان جسارت نکنید . اینها که دشمن نیستند. حالا کاندیدای مورد نظر ما رأی نیاوردند ، باید به طرف مقابل تبریک بگوییم و ناراحت نشویم بعد هم حمایت کنیم . حالا ما یک ذره بین بر می داریم، که کجا خطا کردند، نگفتم رای ندهید ، اشتباه میکند . اینها غلط است . میتوانیم این مهارت را بدست آوریم . آقا لطف کنید آشتی کنید . دل شما حرم الهی است دلتان را چرکین نکنید و زندگی خودتان را خراب نکنید .
ch3.iribtv.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.