چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آیا محبت زیادی به شوهر خوب است یا ممکن است او را پر توقع می کند؟ من حتی میوه را پوست می کنم تا شوهرم به سمت کس دیگری نرود.


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام حسین دهنوی:
خیر. محبت افرطی اشتباه است . در هر کاری افراط اشتباه است . دین ما دور از افراط است حتی در کار تفریح و در صدقه دادن هم اعتدال باید باشد.
در زندگی زناشویی هم نباید افراط کرد چقدر آموزه دینی داریم: وکذالک جعلناک امت وسطا؛ ما شما را امت وسط قرار دادیم. خیر امور اوسطها؛ بهترین کارها حد وسطش است . راه راست همان راه اعتدال است اعتدال داشته باشید به تقوی الهی نردیکتر است . شما خانم باید اعتدال داشته باشید کسانی موفق تر هستند که اعتدال داشته باشند . گاهی متاسفانه ضعف ارتباط عاطفی دارید یعنی تفریط و یکی مثل این خانم افراط در محبت دارد . بنظر من به جز افراط ، این محبت ، نقش مادری است که شما پیدا کرده اید . شما مادر همسرتان شده اید . و نقش مامان را پیدا کرده اید . آقا خوشش نمی آید . چون شروع زندگی است ، دغدغه دارند که آقا را از دست بدهند . بله الان ممکن است خوشش بیاید . ولی این کار جالبی نیست . یک مدتی که بگذرد ، احساس خفگی و به دام افتادگی و درجمع احساس سرشکستگی به او دست میدهد . یک پیام هم شما با این کار به ایشان میدهید : شما به ایشان پیام میدهید آدم بی لیاقتی است کسی است که میوه را هم نمیتواند پوست بکند . موجب پایین آمدن اعتماد به نفس ایشان میشود و کم کم شما که نقش مادر را ایفا میکنید شوهرتان را هم بچه میکنید و پاسخ های بچه گانه بشما میدهد و چون شما نقش مامان ایجاد کرده اید سرد مزاجی به ایشان دست میدهد و خیلی خانمها توجه ندارند . او دیگر نمی تواند با شما رابطه غریزی برقرار کند زیرا هیچ کس دوست ندارد با مادر ش ارتباط غریزی برقرارکند . و شما هم همین طور . اتو زدن نشانه شخصیت خانم است که این جور به او می رسد شما این کار را می کنید ادامه میدهید و کم کم وظیفه شما میشود و چون او خودش را با این ها وفق میدهد می خواهید تا آخر عمر این کار را ادامه دهید اگر بچه داشته باشید دیگر به این کارها نمی رسید . خوب چه می شود آن موقع نمی توانند جواب همسرتان را بدهید آن موقع خیلی به ایشان سخت می گذرد و ایشان فکر می کنند شما به وظیفه ات عمل نمی کنی و کم می گذاری .
میخواهید شوهرتان را حفظ کنید برنامه گلبرگ را پی گیری کنید . شوهرتان را از دست نمی دهید اگر شما سی درصد حرفهای ما را عملی کنید او به شما عشق می ورزد و هیچ وقت او را از دست نمی دهید .
ch3.iribtv.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.