چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چطور رابطه ی صمیمانه اي با خواهر و برادرم داشته باشم؟ (من دختر خانواده ام )


پاسخ :
مخاطب گرامي، سؤالتان را خيلي كلي پرسيده ايد و هيچ توضيحي نداده ايد. براي مثال نگفته ايد كه چند ساله هستيد؟ آيا ازدواج كرده ايد؟ خواهر و برادرهايتان چطور، آيا آنها ازدواج كرده اند يا نه؟ ما هم ناچاريم كه جوابتان را خيلي كلي بدهيم.
دوست عزيز،
صميميت يعني يك علاقه ي واقعي و به دور از هر نوع آلايش، رابطه اي كه در آن طرفين به هم ابراز محبت مي كنند. اما متأسفانه در شرايط كنوني رابطه ها نسبت به گذشته سردتر شده؛ يعني افراد از هم كمي فاصله گرفته اند و صميميت بين آنها كم شده است. ما نبايد بشينيم و فقط بگوئيم اين اتفاقات افتاده است. حداقل كاري كه مي توانيم بكنيم اين است كه اين صميميت را در بين اعضاي خانواده ي خودمان بيشتر بكنيم. اما به چه صورت؟
شما مي توانيد با راهكارهاي زير اين صميميت را بيشتر كنيد:
1. وقت بيشتري را براي با هم بودن اختصاص دهيد.
2. ارتباط كلامي بيشتري با هم برقرار كنيد. سعي كنيد در ارتباطاتتان صريح و صادق باشيد و احساسات طرف مقابلتان را درك كنيد؛ يعني او را بفهميد.
3. سومين راه براي برقراري ارتباط صميمي با اعضاي خانواده به ياد داشتن و برگزاري مراسم هاي مختلف است؛ مثل جشن تولد، سالگرد ازدواج يا مراسم هاي سنتي
4. پذيرش بي قيد و شرط آنها؛ يعني آنها را صرف نظر از كارها و رفتارهايشان دوست داشته باشيد و در ضمن محبتتان فقط در قلبتان نباشد، بلكه سعي كنيد محبتتان را ابراز بكنيد و نشان بدهيد.
5. اگر مشكلي پيدا كردند و براي شما امكان داشت به آنها در حل مشكلشان كمك كنيد.
اينها شيوه هايي بود براي ابراز محبت و نزديكي بيشتر افراد با يكديگر كه اميدواريم با انجام آنها به نتيجه خوبي برسيد. يك نكته ي پاياني را هم لازم مي دانيم كه بگوئيم و آن اينكه اگر هر كدام از اعضاي خانواده در گذشته رفتاري داشتند كه شما را ناراحت يا دلگير كرده و تاكنون نيز آن را در خاطرتان داريد، حتماً پاكش كنيد و سعي كنيد رفتارهاي خوب و كمك هايشان را پررنگ تر بكنيد تا صميميت بين شما بيشتر شود.
موفق باشيد و شادكام.
www.porsesh.ir


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.