چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

خانمي 30 ساله هستم که قبل از بارداري رابطه زناشويي متعادلي با همسرم داشتم. اما از بعد زايمانم (2 ماه پيش) مثل قبل نيستم و نسبت به همسرم بي‌ميل شده‌ام. مي‌ترسم که اين بي‌ميلي در زندگي ما تاثير منفي بگذارد. لطفا مرا راهنمايي کنيد. آيا به بيماري خاصي دچار شده‌ام؟


پاسخ :
فعاليت جنسي در دوران پس از زايمان و زمان آمادگي براي شروع اين فعاليت‌ها در ميان افراد متعدد تفاوت مي‌کند. برخي از خانم‌ها در چند هفته اول بعد از زايمان اين آمادگي را کسب مي‌کنند ولي برخي ديگر براي کسب اين آمادگي به 4 تا 6 ماه وقت نياز دارند که ‌بايد براي زوجين اين مساله تبيين شده و در اين زمينه آگاه گردند چرا که ممکن است خانم‌ها دچار احساس بي‌کفايتي شده و مردان نيز حساس و آسيب‌پذير شده و احساس کنند که کنار گذاشته شده‌اند.
علل کاهش ميل جنسي بعد از زايمان به طور مختصر عبارتند از: رابطه زناشويي دردناک براي خانم‌ها ناشي از مشکلات زايمان (ديسپارونيا)، در برخي افراد شيردهي، خستگي ناشي از بارداري و وضع حمل، مشکلات زنانگي (برخي خانم‌ها روابط زناشويي را به عنوان بهانه‌اي براي بچه‌دار شدن تحمل کرده ولي بعد از زايمان آن را غيرضروري بدانند)، افسردگي بعد از زايمان، وجود مشکلاتي در روابط زن و شوهر قبل و زمان بارداري که اين مشکلات به بعد از زايمان منتقل شود، مشکلات ارتباطي شوهر، برخي افراد براي برآوردن توام نقش پدر و همسر مشکل دارند که گاهي اين مساله موجب بروز مشکلاتي مي‌شود. توصيه مي‌شود که به يک درمانگر مسايل جنسي مراجعه نماييد تا مشکل مرتفع گردد.
www.salamat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.