سه‌شنبه، 23 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پسر هفت ساله دارم . دندان های شیری پایین او افتاده است و دندانهای دائمی که درآمده نسبت به دندان های شیری اش خیلی زرد است با اینکه هر شب هم مسواک می زند . از ابتدای رویش زرد رنگ بوده است . آیا او مشکل خاصی دارد ؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مصطفی محاوره ای، متخصص دندانپزشکی کودکان:
تغییر رنگ ها به این صورت معمولا بعدا حادث میشود که ناشی از شرایط محیطی است . و گاهی بخاطر شرایط دارویی است . مثلا مادر دارویی را در دوران بارداری استفاده کرده یا خود کودک در ابتدای تشکیل دندان ها استفاده کرده است یعنی از ابتدای تولد تا دوسالگی اگر کودک داروی آنتی بیوتیک خاصی را مصرف بکند می تواند باعث تغییر رنگ نسبتا تیره روی دندانها بشود . باید دیده بشود که اگر این رنگ بصورت خارجی باشد با یکسری درمانها می شود آنرا حذف کرد .
بعنوان جمع بندی عرض می کنم که خواهشی که از والدین دارم این است که کودکان را با محیط دندانپزشکی دوست کنند حتی این بیهوشی که ما راحت می گوییم برای هر کسی این قدر راحت پذیرفته نمیشود . کودکانی که زیر سه سال هستند و کودکانی که به هیچ وجه حاضر نیستند همکار ی کنند بیهوشی برای راحتی دندانپزشک یا راحتی والدین نیست برای انن است که برای کودک درمان بهتری انجام بشود . بهترین درمان درمانی است که کودک خیلی راحت با پای خودش و علاقه ی خودش به دندانپزشکی بیاید و کارش انجام بشود و این فقط با راهنمایی و حمایت والدین و نترساندن بچه ها از دندانپزشکی . نگویند که اگر فلان چیز را بخوری می بریم دندانهایت را می کشیم . سعی کنند همیشه بچه ها را تقویت مثبت بکنند .
www.ch3.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.