شنبه، 27 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من باردار هستم . آیا دردهای لگنی در این دوران طبیعی است . من در هفته ی هشتم حاملگی آبله مرغان خفیف گرفتم و دارو مصرف کرده ام . آیا مصرف دارو مشکلی ایجاد می کند ؟


پاسخ :
پاسخ از خانم دکتر مهدوی، فوق متخصص نازایی:
در زمان حاملگی خیلی از خانم ها این دردها را دارند. و خیلی نگران کننده نیست ولی اگر این دردها در سه ماهه ی دوم بارداری ادامه پیدا کند و بصورت دردهای انقباض رحمی باشد و دردهای پریودیک باشد ، ممکن است منجر به زایمان زودرس بشود . این خانم باید توسط پزشک کنترل بشوند و اگر در ماههای بعدی این درها ادامه پیدا کرد باید از داروهای خاصی استفاده کنند . تا خونریزی ندارند و از نظر جفت و جنین مشکلی ندارند زیاد نگران کننده نیست . داروهایی را هم که ایشان برای آبله مرغان مصرف کرده اند جزء داروهای پرخطر نیست.
سوال – من مجرد هستم و کیست دارم و کیست من خونریزی کرده است . سی سال سن دارم . اندازه آن 21x27 است . راهنمایی بفرمایید .
پاسخ – این یک کیست جدید است و داخل آن هم کمی خونریزی دارد. این می تواند آندومتریوز یا چیزی شبیه کیست باشد زیرا شکل کیست شبیه آندومتریوز است . ممکن است که این خانم آندومتریوز داشته باشد البته قطعی نمی توان گفت ولی چون جدیدا به این بیماری دچار شده اند می توانیم به ایشان دارو بدهیم . و چند ماه قرص های جلوگیری بدهیم . در خیلی از موارد کیست کوچک می شود و از بین می رود .اگر این یک کیست فیزیولوژی باشد و کمی خونریزی داخل آن باشد خیلی نگران کننده نیست . قرص های جلوگیری یک قاعدگی را برای بیمار ایجاد می کند و ما کار خاصی برای بیمار انجام نمی دهیم . ممکن است بدون دارو هم این اتفاق بیفتد .
www.ch3.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.