شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

با توجه به اعتقادات ديني و مذهبي خود، در مجالس عروسي آلوده به گناه شرکت نمي‏کنيم. آيا اين رفتار، عقده‏اي در فرزندانمان به ويژه دختران ايجاد نمي‏کند؟


پاسخ :
کودکان و نوجوانان به ويژه دختران، علاقه‏ي ويژه‏اي به شرکت در مجالس عروسي دارند. عدم شرکت شما در مجالس عروسي آلوده به گناه، عملي کاملا پسنديده است؛ اما احتمال دارد خلاهايي را در کودکان و نوجوانان به ويژه دختران ايجاد کند که بايد با راهکارهاي ذيل، آن‏ها را پر کنيد.
1. از حضور در مجالس عروسي مناسب (حتي اگر خويشاوندان دور شما يا دوستان شما باشند)، غافل نشويد.
2. حضور در مجالس جشن مذهبي و مولودي‏ها مي‏تواند به نياز آنان پاسخ دهد.
هنگام حضور در مجالس عروسي مناسب و محافل جشن مذهبي، درباره‏ي پوشش و آرايش موي دختران خود سختگيري نکنيد (با اين فرض که نامحرم آنان را نمي‏بيند).
3. براي جبران اين گونه کمبودها، امکانات جذاب (رايانه، ابزار هنري، ورزشي، الکترونيک و...) را برايشان فراهم آوريد و استعدادهايشان را شکوفا سازيد. کودک يا نوجواني که استعدادهايش شکوفا شود و توانمندي‏هايش در زمينه‏هاي هنري، درسي، ورزشي و... بروز يابد، احساس کمبود نخواهد کرد؛ زيرا اعتماد به نفسش بالا مي‏رود.
4. آموزش ارزش‏هاي ديني (حلال و حرام الاهي) و پاداش تقوا نزد خداوند، چنان پشتوانه‏اي به فرزندان شما مي‏دهد که اين گونه مسائل و کمبودها، هيچ گونه اثري بر آن‏ها نخواهد گذاشت.
منبع: کتاب نسیم مهر(1)، حجت الاسلام حسین دهنوی، انتشارات خادم الرضا(علیه السلام)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.