يکشنبه، 30 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

به علت فضاي محدود خانه، فرزندانم مجبور هستند که به طور مشترک از يک اتاق استفاده کنند و اين مسأله باعث مي شود که مرتب با يکد يگر جنگ و دعوا راه بيندازند. چگونه بايد به اين مشکل خاتمه بد هم؟


پاسخ :
واقعيت اين است که هرچه فضاي شخصي بچه ها بيشتر باشد به همان اندازه نيز ارتباطات و تعاملاتشان با يکد يگر مطلوب تر است. بنابراين يکي از راه هاي اصلي کاهش اين درگيري ها اين است که حتي المقدور فضاي لازم و مطلوب فرزندان تان تأمين شود. پس وظيفه ي شما اين است که در حد توان خود اين فضا را براي فرزندان تان فراهم آوريد.
1- در اين موقعيت جهت رفع مشکل، چاره يي نداريد جز اين که جهت تأمين فضاي شخصي کود ک متوسل به قاعده و قانون الزامي تازه يي شويد. به اين معني که بر اساس اين مقررات جديد هر کدام از بچه ها مي توانند بر اساس توافق، دست کم به مدت يک ساعت در طول روز از حق استفاده ي اختصاصي از اتاق برخوردار باشند و در اين فاصله ي زماني هيچ کدام نبايد مزاحم ديگري شوند.
2- يک اتاق کوچک را نيز مي توان به فضاهاي اختصاصي و تکنيکي تبديل کرد. براي مثال فرد مي تواند با چيد ن دوباره ي کمد هاي اتاق، حريم شخصي بچه هايش را تأمين کرد. اين کار، با نصب کرد ن يک پرده نيز ممکن است. بنابراين با اقدامات ساده يي از اين دست، فرد مي توان اتاق مشترک بچه هاي ناسازگار را به دو فضاي تفکيکي و مجزا تقسيم کرده و بد ين شکل براي شان حريم شخصي فراهم کند.
منبع: نشریه 7روز زندگي، شماره 108


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما