چهارشنبه، 16 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چگونه مي توانم بيمارستان برای زایمان انتخاب کنم؟


پاسخ :
‏اغلب در مورد بيمارستان هاي محلي حق انتخاب داريد و بسيار حايز اهميت است که امکانات آن ها را با هم مقايسه کنيد و سؤالاتي درباره شيوه کارشان و نحوه عملکردشان بپرسيد. از اطراف آنجا نيز درباره آن بيمارستان تحقيق کنيد. اگر مي خواهيد ماماي محلي خودتان زايمان شما را انجام دهد، او معمولاً در يک بيمارستان ثابت خواهد بود.
زايمان در خانه:
مزايا:
‏ــ آزاد از قوانين و امور روزمره بيمارستان؛
‏ــ امکان انجام زايمان در محيطي خلوت و آشنا؛
‏ــ عدم نياز به رفت و آمد براي انجام زايمان و پس از آن؛
‏ــ امکان حضور همسر و اعضاي خانواده تان در زمان زايمان شما.
معايب:
‏ــ هر گونه عارضه اي که به وجود آيد و به معاينات پزشکي نياز باشد، بايد به بيمارستان انتقال داده شويد.
‏ــ اگر بخواهيد پس از زايمان به امور خانواده تان رسيدگي کنيد، ممکن است نتوانيد مدت زيادي استراحت نماييد.
مواردي که بايد به آن ها توجه داشته باشم
‏ــ آيا محيط خانه ام مناسب است (از نظر گرما، راحتي، آرامش، فضاي کافي و دسترسي به تلفن)؟
‏ــ آيا بايد در مورد در دسترس قرار گرفتن حمايت هاي پزشکي نگران باشم؟
‏ــ آيا بايد از توجه فراواني که به نوزادم مي شود، لذت ببرم؟
معاينات دوران بارداري
اينکه تصميم بگيريد معاينات دوران بارداري تان کجا انجام شود، به نوع زايمان شما و اينکه چه امکاناتي در منطقه شما مهيا مي باشد، بستگي دارد. با پزشک يا ماماي خود درباره بيمارستان هاي محلي و سيستم مراقبتي آن ها صحبت کنيد. رفت و آمد به آنجا نيز عامل ديگري است که بايد به آن توجه داشته باشيد.
1. انجام معاينات به صورت مشارکتي
‏اگر تصميم داريد در بيمارستان زايمان کنيد، معاينات را معمولاً بيمارستان و پزشک شما به طور مشترک انجام مي دهند که اغلب در مطب پزشک انجام مي گيرد. پزشک شما معمولاً در زمان زايمان در بيمارستان حضور ندارد.
2. انجام معاينه توسط ماماي منطقه شما
‏در اين حالت چندين روش انجام معاينه به شما پيشنهاد داده مي شود که يکي از آن ها روش دومينو است؛ يعني انجام معاينه داخل و خارج از خانه که معمولاً براي انجام زايمان مدت کوتاهي در بيمارستان بستري خواهيد شد (اگر همه چيز طبيعي باشد تقريباً شش ساعت بعد از زايمان مرخص مي شويد). همان مامايي که معاينات دوران بارداري شما را انجام مي داد، در طي مدت، زايمان در بيمارستان همراه شما خواهد بود و به مدت ده روز بعد از زايمان شما را ويزيت خواهد کرد. ماماي منطقه شما که معاينات شما را انجام مي دهد بايد تصميم بگيرد که آيا مي توانيد در خانه زايمان کنيد يا نه.
3. بخش هاي پزشک عمومي
‏اين بخش هاي کوچک به ندرت وجود دارند و بيشتر در نواحي روستايي رايج هستند. شما تحت معاينه و مراقبت مامايي قرار خواهيد گرقت که با پزشک عمومي کار مي کند. اين بخش ها براي انجام زايمان هاي طبيعي در نظر گرفته شده اند. اگر احتمالاً مشکلي پيش بيايد شما را به بيمارستان بزرگ تري انتقال مي دهند که پزشکان متخصص بيشتري در آنجا وجود دارند.
4. فقط بيمارستان
پس از نخستين نوبت ملاقات شما با پزشک، تمام معاينات و مراقبت هاي شما در کلينيک مربوط به معاينات دوره بارداري در بيمارستان انجام مي گيرد. اين روش معمولاً براي زناني لازم و ضروري است که دوران بارداري دشوار يا مشکلات پزشکي دارند. زايمان هم در بيمارستان صورت مي گيرد.
منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.