سه‌شنبه، 22 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

تا هفته چهلم جنين چگونه رشد مي کند؟


پاسخ :
يک جنين متوسط تقريباً 36 سانتي متر طول و 3/5 کيلوگرم وزن دارد. جنين شما در هفته 36 تقريباً کامل شده است و اگر متولد شود زنده مي ماند بدون اينکه نيازي به قرار گرفتن در بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان (داخل دستگاه) داشته باشد. وزن جنين شما در طول چهار هفته آخر دوران بارداري اضافه مي شود و يک لايه ضخيم چربي زير پوستي در او رشد مي کند. به همين دليل است که نوزاد در حال زايمان تپل به نظر مي رسد.
ــ صورت: در زمان تولد صورت او کاملاً گرد و چشمانش آبي هستند، اگرچه تا شش ماه بعد از تولد ممکن است رنگ چشم هايش تغيير کنند.
ــ دست و پا: کاملاً رشد کرده اند و تا هفته 36، ناخن هاي دست و پاي جنين شما بايد کامل شده باشد.
ــ پوست و مو: تا اين مرحله موهاي لانوگو تقريباً به طور کامل ناپديد مي شوند، اگرچه تکه هاي کمي از آن ها ممکن است تا لحظه تولد هم باقي بمانند. پوست بدنش ممکن است رنگ پريده، پوست پوست شده و ترک دار باشد و چين و چروک هايي، کف دستش را بريده بريده کرده باشد.
ــ اندام هاي تناسلي: در دختران بافت سينه ظاهر مي شود و نوک سينه رشد مي کند. در پسران بيضه ها معمولاً به داخل کيسه بيضه فرو مي روند.
‏ منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.