شنبه، 26 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

نمي توانم انتظاري طولاني براي تولد نوزادم داشته باشم. چرا اين قدر کم حوصله هستم؟


پاسخ :
وقتي به هفته هاي آخر دوران بارداري تان مي رسيد، احساس مي کنيد که مدت بسيار طولاني است که باردار هستيد و زمان برايتان دير مي گذرد. هرچه به زمان زايمان نزديک تر شويد، کم حوصله تر خواهيد شد و بي صبرانه منتظر تولد نوزادتان خواهيد بود. سعي کنيد استراحت داشته باشيد و با آرامش اين انتظار را سپري کنيد.
حفظ يک رابطه مناسب و مطلوب
دوران بارداري تغييراتي در روابط عاطفي و جسمي شما به وجود خواهد آورد. با اين وجود، درک متقابل و نگرش مثبت مي تواند به شما کمک کند تا همراه با همسرتان از اين دوران لذت ببريد.
حمايت کردن
اينکه هر دوي شما احساس کنيد در مسير عبور از دوران بارداري هستيد، حايز اهميت است. صحبت درباره اتفاقي که افتاده است به شما کمک مي کند تا نيازها و نگراني هاي متغير همديگر را درک کنيد و به آن ها پي ببريد. اينکه همراه با هم با استرس ها و لذت هاي دوران بارداري کنار بياييد، رابطه و پيوند محکمي بين شما ايجاد خواهد کرد.
زماني را به خود و همسرتان اختصاص دهيد
‏تغييرات ايجاد شده در بدن و احساسات و عواطف شما بدين معنا است که روابط جنسي هميشه در دوران بارداري مهم تلقّي نمي شود. اين حالت گاهي به تنش منجر مي گردد. سعي کنيد درباره اينکه هر چند وقت يکبار آميزش جنسي انجام مي داديد، فکر نکنيد، بلکه در عوض زماني را براي خود در نظر بگيريد و عاشقانه از کنار يکديگر بودن لذت ببريد و به جاي داشتن روابط جنسي، يکديگر را عاشقانه در آغوش بگيريد و نوعي آرامش خاطر به هم بدهيد. زماني را هم براي انجام کارهايي در نظر بگيريد که هر دو از انجام آن ها لذت مي بريد. در نظر گرفتن اين زمان ها در اين دوران و استفاده از آن ها موجب مي شود تا شما از يک زندگي دو نفره به سوي يک زندگي خانوادگي به پيش برويد. عشق بورزيد و لذت ببريد.
منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.