يکشنبه، 27 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

از چه روش هاي درماني زمان بارداري مي توان استفاده کرد؟


پاسخ :
ــ رفلکسولوژي
براي تسکين اختلالات موجود در قسمت هاي ديگر بدن، متخصصان در اين زمينه (رفلکس شناسي) فشاري را بر روي نقاط خاصي از پاها وارد مي آورند تا پايانه هاي عصبي را تحريک کند. اين روش در دوران بارداري براي تسکين و تعديل مشکلات مربوط به گردش خون، کمر درد و دردهاي کلي بدن مي تواند مؤثر واقع شود و به همراه طب سنتي در مورد مشکلات جدي همچون فشار خون بالا و يا ديابت هاي مربوط به دوران بارداري مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از زنان از رفلکسولوژي براي تسکين درد زايمان نيز استفاده مي کنند.
ــ هوميوپاتي
‏در اين نوع درمان، مکانيسم هاي التيام بخشي بدن تحريک مي شود. مقدار بسيار کمي از عصاره هاي گياهي، حيواني و معدني مورد استفاده قرار مي گيرد. هرچه مقدار آن دارو کمتر باشد، درمان بهتر صورت مي گيرد. بيماري هاي جزئي مربوط به دوران بارداري همچون: حالت تهوع، استفراغ، سوزش سر دل و سوء هاضمه مي توانند با درمان هاي هوميوپاتي برطرف شوند، اما در دوران بارداري مقدار مصرف اين داروها نبايد به اندازه مقدار واقعي آن ها باشد.
ــ طب سوزني
طب سوزني شاخه اي از طب چيني، بر اساس اين عقيده است که نيروي حياتي به نام «chi» (چي) در تمام بدن جريان دارد و اختلالات به وجود آمده در اثر عدم تعادل در اين جريان است. اين تعادل با قرار دادن يک سوزن ظريف و نازک داخل نقاط خاصي از بدن دوباره بازمي گردد. بسياري از زنان متوجه مي شوند که طب سوزني براي درمان عوارضي نظير: حالت تهوع هنگام صبح، سردرد، آلرژي، سوء هاضمه، مشکلات عاطفي و احساسي مانند افسردگي به همراه مشکلات جدي تر همچون فشار خون بالا مؤثر واقع مي شود. بعضي از زنان از طب سوزني براي تسکين درد زايمان نيز استفاده مي کنند.
ــ درمان هاي ديگر
عطر درماني که از روغن هاي خاص گرفته شده از گياهان است و با ماساژ دادن روي بدن، به شما کمک مي کند تا در دوران بارداري راحت باشيد و استراحت کنيد. در اينجا امکان توضيح درباره روش هاي درماني ديگر وجود ندارد. براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به سازمان هاي خاصي مراجعه کنيد و از آن ها کمک بگيريد.
‏ منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.