دوشنبه، 28 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من باردار هستم. آيا احتمال خطر افزايش ترومبوز شديد سياهرگ در طول پرواز وجود دارد؟


پاسخ :
ارتباط ميان افزايش احتمال خطر ترومبوز شديد سياهرگي و مسافت طولاني پرواز ثابت نشده است، اما براي بسياري از خطوط هوايي اين نگراني جدي است، تا جايي که بر روي تابلوي اعلانات درباره چگونگي کاهش اين خطر مطالبي حک شده است. چون در دوران بارداري تغييراتي در ترکيب خون شما به وجود مي آيد، بنابراين ممکن است بيشتر در معرض خطر ترومبوز شديد سياهرگي قرار بگيريد. اما مي توانيد اقداماتي انجام دهيد تا احتمال خطر را کاهش دهيد. کفش هاي راحت بپوشيد. براي جلوگيري از از دست دادن آب بدنتان، آب و مايعات بنوشيد، غذاي حاضري به همراه داشته باشيد و هر دو ساعت کمي قدم بزنيد. به توصيه هاي حک شده بر روي تابلوي اعلانات نيز توجه داشته باشيد. هر يک ساعت يکبار تمرينات مربوط به کف پا را انجام داده، براي هر يک از پاهايتان 10 مرتبه اين تمرين را انجام دهيد و پشت ساق پايتان را ماساژ دهيد.
‏واکسن زدن در دوران بارداري
‏اگر تصميم داريد سفر بسيار طولاني به خارج از کشور داشته باشيد بايد طوري برنامه ريزي کنيد و برنامه سفر را ترتيب دهيد که قبل از باردار شدنتان باشد. چون زنان باردار بايد از مصرف دارو اجتناب کنند و گاهي به طور عملي چنين چيزي امکان پذير نيست، در نتيجه، به واکسيناسيون و درمان هاي پيشگيرانه در برابر خطرات احتمالي هر چند کوچک و خطرات فرضي که ممکن است به جنين شما آسيب برساند بايد اهميت بسياري داد.
منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.