دوشنبه، 4 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

هنگامي که مشخص مي شود زايمانم نزديک است، چه اتفاقي مي افتد؟


پاسخ :
زماني که هر ده دقيقه يک بار. دو تا چهار انقباض صورت گرفت، شما و جنين و پيشرفت زايمانتان به طور منظم کنترل خواهد شد. بسياري از بيمارستان ها از دستگاهي استفاده مي کنند که پيشرفت زايمان شما بر روي نموداري به نام پارتوگرام ثبت مي شود و ميزان باز شدن دهانه رحم را نشان مي دهد و با مشاهده اين نمودار، اگر مشکلي پيش بيايد قابل مشاهده است.
طرز قرار گرفتن جنين
طرز قرار گرفتن جنين در داخل رحم بر روي زايمان شما تأثير خواهد گذاشت. براي اينکه جنين به راحتي بتواند از کانال زايمان عبور کند و بدون مشکلي خارج شود، بهتر است که سر جنين پايين باشد (سفاليک). در عين حال، پشت بدن جنين رو به شکم شما باشد (وضعيت قدامي)، اما اگر قسمت پشت بدن جنين به طرف پشت شما باشد (وضعيت خلفي) وسيع ترين قسمت سر جنين (اکسي پوت) به داخل کانال زايمان رانده مي شود و موجب کمر درد در شما مي شود و مدت زمان زايمان طولاني تر خواهد شد يا ممکن است از فورسپس استفاده شود. حالت ديگر اين است که جنين با پا قرار گرفته باشد (بريچ)؛ يعني پاها يا باسن او به طرف پايين رحم باشد که در اين صورت، زايمان بايد در حضور پزشک يا ماماي با تجربه انجام پذيرد.
منبع: بارداری و زایمان سالم، مولفان: دکتر کریستف لیز و دکتر کارینا رینولدز و گرین مک کارتان، مترجم: ملیحه وفایی، انتشارات کتاب سعدی، چاپ سوم(1390).


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.