پنجشنبه، 4 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

با پسري كه به عقد او در آمده ام سازش ندارم، ولي از رفتن به دادگاه هراس دارم و از پدر و مادرم خجالت مي كشم. دعا مي كنم كه رفتارمان درست شود، اما تا به حال لحظة خوشي نداشته ايم چه كار كنم؟


پاسخ :
خواهر گرامي! از اين كه با ما مكاتبه نموده ايد سپاسگزاريم. متأسفانه با وجود دو نامه اي كه ارسال داشته ايد ما از علت ناسازگاري همسرتان هم چنان بي اطلاع هستيم. در صورت امكان در نامة بعدي بيشتر به جزئيات اشاره كنيد تا ما بهتر بتوانيم راه كارهايي در جهت حل مشكلات ارائه دهيم، اما آنچ چه در اين نامه مي توان گفت آن است كه آن چه در نظام خانواده حرف اول را مي زند دوستي و عشق زن و شوهر به يكديگر است، اگر اين صميميت و علاقه نباشد ركن اساسي استحكام خانواده متزلزل شده است بايد با شيوه هاي مختلف مراتب محبت و علاقه همسرتان را ارزيابي كنيد اگر واقعاً ايشان علاقه اي به شما ندارد اصرار شما بر ادامة زندگي و علاقه يك طرفه سودي نخواهد داشت.
چو خوش بي مهرباني هر دو سر بي ز يك سو مهرباني درد سر بي
هراس از دادگاه يا خجالت كشيدن از پدر و مادر دليل موجهي براي گريز از طلاق تلقي نمي شود. البته ما هرگز نمي خواهيم طلاق را به عنوان انتخاب اول توصيه كنيم ابتدا بايد همه جوانب را بررسي كنيد. با ايشان با صداقت و شفافيت سخن بگوييد و اگر خودتان نتوانستيد مشكل را برطرف كنيد از خانواده خود كمك بخواهيد. به نظر ما اين موضوع مهم را نبايداز پدر و مادرتان مخفي نگه داريد حتماً بايد آنها در جريان مسائل قرار گيرند شايد تجربه خوب آن ها برايتان كار ساز باشد. واقعيات زندگي را نمي توان براي هميشه پنهان كرد. البته پيشنهاد ديگر ما آن است كه همراه با همسرتان به واحد مشاوره سازمان بهزيستي يا روان شناس معتبر مراجعه نماييد و رو در رو حرف هاي خود را در حضور مشاور محترم مطرح كنيد.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.