جمعه، 5 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

از ترم اول دانشگاه يكي از همكلاسي هايم اصرار داشت كه با من ازدواج كند ولي من اصلا علاقه اي به او ندارم . فكر مي كردم با تمام شدن دانشگاه او مرا فراموش خواهد كرد ولي او همچنان اصرار دارد . گفته كه من از همه زندگيم مي گذرم ولي تو را فراموش نخواهم كرد و تا هر كجا كه بروي دنبالت خواهم آمد . و هر جا كه مي روم سروكله اش پيدا مي شود . هنوز از من جواب مي خواهد نمي دانم چه جوابي به او بدهم كه دست از سرم بردارد. زندگيم مختل شده است. خواهش مي كنم كمكم كنيد.


پاسخ :
در این باره باید تدبیر عاقلانه داشته باشید . اگر این شخص شرایط همسر ایده ال و مطلوب را دارد و شما هم ایشان را دوست دارید از مسیر طبیعی و عرفی با دادن ادرس منزلتان به ایشان و انجام مراسم خواستگاری رسمی بسمت هدف پیش روید . در این صورت شما می توانید با توافق طرفینی و رضایت خانوادهتان زمان ازدواج را به تاخیر بیاندازید و یا سطح روابط را تعیین نمایید در این حالت شما فقط به اصل ازدواج و داشتن شرایط و تمایل قلبی ازدواج با این فرد بیندیشید و بس .
حالت دوم ان است که ایشان را دوست ندارید و به عنوان همسر نمی پسندید و یا ایشان شرایط لازم برای ازدواج را ندارند در این حالت باید یک تصمیم قاطع و اجرایی صریح بگیرید و از تردید و بلا تکلیفی جدا اجتناب نمایید که خود موجب ضرر و گاهی اوقات ورود به موقعیتهای غیر قابل پیش بینی می شود . لذا در فرض حالت دوم و در هیچ حالتی ارتباط دوستانه را نپذیرید و با صراحت به او بگویید من نمی خواهم با شما ازدواج کنم و مزاحم من نشوید والا .... یعنی او را به عنوان مزاحم تهدید کنید و اگر هم اینکار را تکرار نمود شما هم تهدیدتان را در سطح محدود عملی نمایید مثلا به برخی مسئولین گزارش دهید و یا رفتار کسی را نشان دهید که تهدید می کنید .
پس طبق یکی از دو حالت فوق عمل نمایید که هر راهی غیر از این نادرست است و خطر در کمین شماست و بدانید در روابط دوستانه بیشترین ضرر متوجه شماست و برخی پسرها در این روابط صداقت لازم را ندارند.
porseman.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.