يکشنبه، 28 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

رعايت چه نكاتي مي تواند در جلب توجه و محبت مرد و رضايت او از زندگي موثر باشد؟


پاسخ :
از مهمترين مسائلي كه مي تواند در قوام بنيان خانواده و تفاهم هر چه بيشتر در زندگي موثر باشد اين است كه زن و شوهر در پي جلب رضايت يكديگر باشند و به نيازها و نظرات يكديگر اهميت بدهند. نكات مهمي كه زن در ارتباط با شوهرش بايد رعايت كند:
- بدون اجازه شوهر در مال او تصرف نكردن.
- بدون اجازه و توافق شوهر از خانه بيرون نرفتن.
- توجه داشتن به مسائل محرم و نامحرم در نزد شوهر.
1- دوستي و تفاهم؛ همان طور كه اساس ازدواج دوستي، مودت، رحمت و صميميت است ارتباط كلامي و رفتاري زن با شوهرش بايد بر همين اساس و تداوم و تقويت محبت و مهرورزي باشد و از هرگونه بدبيني غرض‏ورزي، حسادت و آنچه با روابط دوستانه معارض است پرهيز نموده و به جاي اين كه «من و تو و دوگانگي داشته باشيم «ما» و يگانگي را در زندگي مشترك رواج دهيم.
2- احترام و استقبال؛ به شوهر بايد احترام گذاشت نام او را به بزرگي و احترام ياد كنيم او را سبك صدا نزنيم. درباره قيافه ظاهري و رفتار و كردارش اظهار نظر منفي نكنيم، به هنگام ورودش به خانه از او استقبال كنيم و او را گرم و صميمانه پذيرا باشيم و امكان استراحت و آرامش او را فراهم نماييم و هنگامي كه مي‏خواهد از خانه خارج شود او را تا دم در همراهي كنيم.
3- تواضع و فروتني؛ تواضع زن در برابر شوهر و منت‏نگذاشتن بر وي نه تنها مايه شكست و سقوط او نمي‏شود بلكه باعث نفوذ بيشتر او در قلب شوهرش مي‏شود.
4- آرايش و خودآرايي؛ زن با آرايش و خودآرايي و مرتب كردن سر و وضع خود و پوشيدن لباس زيبا براي همسر خود موجب دلبستگي بيشتر شوهر به همسر خود و جلوگيري از برخي انحرافات همچون تنوع‏طلبي‏ها، چشم‏چراني‏ها و اظهار عشق و علاقه به ديگر زنان خواهد شد.
5- كمك‏كار همسر بودن؛ در تحصيل علم، كسب مال براي امرار معاش و در موقعيت‏هاي مختلف و گرفتاري‏ها و مشكلات زندگي به شوهر خود كمك كند و او را تشويق كرده و او را تسكين و دلگرمي دهد.
6- بيش از توان و قدرت مالي همسر نبايد از وي تقاضا كرد. پيامبر مي‏فرمايد: بهترين زن زني است كه در هزينه زندگي معقول باشد و با شوهر رفيق و مدارا كند. او را بر انجام كاري كه قدرت ندارد وادار نكند و او را شرمسارش نسازد. بنابراين زن نبايد توقعات بيجا و خارج از استطاعت زندگي همسرش داشته باشد كه موجب زحمت و ملال شده.
7- قدرداني از زحمات و تلاشهاي همسر: هنگامي كه زن از همسر خود تشكر و قدرداني مي كندباعث دلگرمي و ايجاد انگيزه هر چه بيشتر در مرد براي تلاش و كوشش و خدمت به خانواده مي شود.
8- هيچ‏گاه از مردان ديگر نزد او تعريف نكنيد.
9- اگر مشكلي در خانه بوجود آمده در بدو ورود آن را مطرح نكنيد.
10- نشان ندادن رنج و زحماتي كه در زندگي مشترك متحمل مي‏شود. در نزد مردان زناني بيشتر ارزشمنداند كه متحمل، پاك‏باز، صبور و بردبار باشند نه زناني كه جزع و بيتابي مي‏كنند و گاه رنج و درد خود را كوهي نشان مي‏دهند. آنچه بيان شد كلياتي و مختصري از وظايف اخلاقي و انساني زن و شوهر نسبت به يكديگر بود ولي براي شناخت بهتر و بيشتر در اين زمينه مطالعات گسترده‏تري داشته باشيد.
توجه به اين نكته لازم است ؛ چيزي كه مي تواند در جلب رضايت همسر بسيار موثر باشد شناخت هر چه بهتر او مي باشد . از مواردي كه لازم است شناخت كافي داشته باشيد شناخت نسبت به علايق ، سلايق، حساسيتهاو...مي باشد . به عنوان نمونه اگر شما بدانيد شوهرتان نسبت به چه چيزهايي علاقه دارند از همان راه مي توانيد براي جلب توجه و محبت ايشان وارد شويد. اگر بدانيد ايشان چه غذايي دوست دارند يا به چه مواردي علاقه دارند مثلاً به برنامه هاي ورزشي و .. مي توانيد از قبل وقتي ايشان در منزل نيستند خبرهاي ورزشي و ... را آماده كنيد و هنگام حضور در منزل برايشان بگوييد . اگر مي دانيد نسبت به مساله اي حساس هستند مراعات شما نسبت به آن حساسيتها مي تواند بسيار موثر باشد. البته اينها از باب نمونه بود. در مجموع زن و شوهر هر چه بيشتر نسبت به يكديگر شناخت داشته باشند مي توانند زمينه را براي تفاهم هر چه بيشتر فراهم كنند.
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.