سه‌شنبه، 30 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من خجالتي و كم حرف هستم ولي همسرم بيشتر اجتماعي است و احساس مي كنم مرا دوست ندارد مرا راهنمايي‌ كنيد و يك‌ راه‌ حلّ خوب‌ و منطقي‌ پيش‌ رويم‌ بگذاريد؟


پاسخ :
در ابتدا تا چند ماه‌ يا چند سالي‌ طول‌ مي‌كشد زن‌ و شوهر باروحيات‌ يكديگر آشنا شوند. وقتي‌ با روحيات‌ يكديگر آشنا شدند، مخصوصاً با تولد اولين‌ فرزند، مهرباني‌‌شان‌ به يكديگر بيشتر مي‌شود. اختلاف ،‌ يك‌ مسئلة تقريباً طبيعي‌ در بيشتر زوج‌هاي‌ تازه‌ ازدواج‌ كرده‌ است‌ كه‌ به‌ مرور زمان‌ كمتر مي‌شود و حتي‌ گاهي‌ گفته‌ مي‌شود كه‌ اختلافات‌ جزئي‌ در ابتدا نمك‌ زندگي‌ است‌.
از نظر روانشناسي‌ كساني‌ كه‌ بيش‌تر حرف‌ مي‌زنند، بر كساني‌ كه‌ كم‌ حرف‌ هستند، غالبيت‌ و حاكميت‌ پيدا مي‌كنند. سعي‌ كنيد خود را از كم‌ حرف‌ بودن‌ بيرون‌ بكشيد و بيشتر حرف‌ بزنيد. البته‌ حرف‌هاي‌ قشنگ‌ و جذاب‌ به‌ شوهر‌تان‌ بزنيد. اين‌ مسئله‌ را با حرف‌ زدن‌ با ديگران‌ مي‌توانيد تمرين‌ كنيد.
در بر‌خورد با خويشان‌ خود و خويشان‌ شوهرتان‌، خوش‌ بر‌خوردتر باشيد و خيلي‌ احوال‌ پرسي‌ كنيد و مؤدّبانه‌ رفتار نماييد.
با آنان‌ نيز رو به‌ روي‌ شوهرتان‌ قشنگ‌ حرف‌ بزنيد و به‌ قول‌ معروف‌ كم‌ نياوريد. براي اين منظور مي توانيد از قبل موضوعاتي را براي مطرح كردن و صحبت كردن پيرامون آن آماده كنيد و تمرين كنيد . در ابتدا اين كار مشكل به نظر مي رسد و شايد براي شما سخت باشد و لي با تمرين ، پشتكار و مداومت مي توانيد اين مشكل را كم رنگ تر كنيد و به تدريج آن را حل كنيد . سعي كنيد تمام توجه شوهرتان‌ را به‌ خودتان‌ جلب‌ كنيد. نكته ديگري كه مهم است توجه داشته باشيد اين است كه اگر درون منزل بتوانيد كانوني گرم و دلپذير و پر محبت براي همسرتان فراهم كنيد و رابطه عاطفي خود را با ايشان تعميق بخشيد ساير مشكلات بسيار كم رنگ خواهند شد و نخواهند توانست تاثيرات جدي بر زندگي شما بگذارند . در منزل با پوشيدن‌ لباس‌هاي‌ زيبا و مناسب و آرايش‌ و ... محيط منزل را به بهترين وجه براي گذراندن لحظاتي خوش با همسرتان آماده كنيد . از علايق و چيزهاي مورد توجه همسرتان و پرهيز از چيزهايي كه ايشان حساسيت دارند يا برايشان ناخوشايند است مي توانيد بيشترين استفاده را براي جلب توجه و محبت او و گرم كردن كانون خانواده بكنيد ، تمام‌ توجه‌ شوهرتان‌ را به‌ خود جلب‌ كنيد. سعي‌ كنيد كه‌ نقطه‌ ضعفي‌ در شما نبيند.
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.