سه‌شنبه، 30 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مدت شش ماه است كه ازدواج كرده ام . همسرم بسيار خوب است ولي تنها عيب او اين است كه علاقه اي به رفت و آمد با اقوام و خويشان من ندارد و هر دفعه بهانه اي مي آورد؟


پاسخ :
در ابتدا تا چند ماه‌ يا چند سالي‌ طول‌ مي‌كشد زن‌ و شوهر باروحيات‌ يكديگر آشنا شوند. وقتي‌ با روحيات‌ يكديگر آشنا شدند، مخصوصاً با تولد اولين‌ فرزند، مهرباني‌‌شان‌ به يكديگر بيشتر مي‌شود. اختلاف ،‌ يك‌ مسئلة تقريباً طبيعي‌ در بيشتر زوج‌هاي‌ تازه‌ ازدواج‌ كرده‌ است‌ كه‌ به‌ مرور زمان‌ كمتر مي‌شود و حتي‌ گاهي‌ گفته‌ مي‌شود كه‌ اختلافات‌ جزئي‌ در ابتدا نمك‌ زندگي‌ است‌.
در مورد مشكل مذكور به چند نكته بايد توجه داشته باشيد.
1- به هيچ وجه بر سر مشكل مذكور با ايشان به مجادله و مشاجره نپردازيد.
2- از بهترين راهكارها براي حل مشكلات و اختلافات اين است كه زن و شوهر با يكديگر جلسات هفته اي يا ماهانه (با توجه به نياز هر خانواده) داشته باشند ودر اين جلسات با يكديگر بر سر موضوعات مورد اختلاف يا حتي برنامه هاي مورد نظر براي پيشرفت زندگي به صورت كاملا دوستانه و در فضايي صميمي صحبت كنند. البته باد دقت داشت در اين جلسات بحث كاملا دوستانه باشدو به مشاجره كشيده نشود و همچنين بر اساس عيبجويي از يكديگر نباشد. بلكه هدف رسيدن به تفاهم و راهكاري مشترك باشد.
3- نكته ديگري كه مهم است توجه داشته باشيد اين است كه اگر درون منزل بتوانيد كانوني گرم و دلپذير و پر محبت براي همسرتان فراهم كنيد و رابطه عاطفي خود را با ايشان تعميق بخشيد ساير مشكلات بسيار كم رنگ خواهند شد و نخواهند توانست تاثيرات جدي بر زندگي شما بگذارند . در منزل با پوشيدن‌ لباس‌هاي‌ زيبا و مناسب و آرايش‌ و ... محيط منزل را به بهترين وجه براي گذراندن لحظاتي خوش با همسرتان آماده كنيد . از علايق و چيزهاي مورد توجه همسرتان و پرهيز از چيزهايي كه ايشان حساسيت دارند يا برايشان ناخوشايند است مي توانيد بيشترين استفاده را براي جلب توجه و محبت او و گرم كردن كانون خانواده بكنيد ، تمام‌ توجه‌ شوهرتان‌ را به‌ خود جلب‌ كنيد. سعي‌ كنيد كه‌ نقطه‌ ضعفي‌ در شما نبيند.
4- سعي كنيد نسبت به اقوام و نزديكان همسرتان نهايت احترام را داشته باشيد و حتي برخي مواقع خودتان پيشنهاد رفتن به منزل اقوام شوهر را به ايشان بدهيد.
5- با توجه به گفته هاي شما شايد اين حالت ايشان بر اثر نوعي تربيت خانوادگي يا روحيات دروني باشد. در اين گونه موارد نبايد انتظار داشت كه فرد به يكباره تغيير اخلاق و روش دهد. با صبر و حوصله و به تدريج پيش برويد . به اين نكته توجه داشته باشيد كه مردان در مقابل اقداماتي كه در جهت تغيير آنها باشد موضع گيري مي كنند. به تدريج حتي المقدور غير مستقيم ايشان را تشويق به اين كار كنيد.
به عنوان نمونه مي توانيد اين روش را امتحان كنيد.
در يكي از موارد كه ايشان مخالفت كرد مثلا فرداي آن روز براي او نامه اي محبت آميز بنويسيد و در آن بيان كنيد كه خيلي دوست مي داشتيد كه ديروز با هم به ميهماني مي رفتيد و آن نامه را همراه با هديه اي كوچك (و در صورت امكان مورد علاقه ايشان) به همسرتان بدهيد.
انشاء الله با گذشت زمان و گذشت و درك متقابل يكديگر را بهتر خواهيد شناخت و زندگي شيرين تري خواهيد داشت.
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.