سه‌شنبه، 30 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

همسرم علاقه زيادي به پرندگان دارد و بسياري اوقات كه در خانه است مشغول به رسيدگي به پرندگانش مي باشد . ولي من اصلا به ابن كارها علاقه اي ندارم. نمي دانم چگونه بايد با او برخورد كنم؟


پاسخ :
بعضى از مردها دوست دارند در خانه اشتغالات و سرگرميهاى مخصوصى داشته باشند،يا انواع تمبرها را جمع آورى ميكنند.يا عكسهاى مختلف را جمع آورى ميكنند،يا نمونه خطها و امضاها را تهيه مينمايند،ياكتابهاى خطى و چاپى را جمع ميكنند،يا به پرورش حيوانات از قبيل مرغ و بلبل و قنارى ابراز علاقه ميكنند،يا به نقاشى و كارهاى هنرى مى پردازند،يا به گلكارى علاقه نشان ميدهند،يا به خواندن كتاب و مجلات مشغول ميشوند.
اين قبيل سرگرميها را ميتوان از بهترين تفريحات سالم شمرد.نه تنها ضررى ندارند بلكه منافعى هم در بر دارند.مرد را به خانه مانوس وعلاقه مند مى سازند،نگرانيهاى روحى و خستگيهاى اعصاب را برطرف ميسازند،بيكارى و فراغت غم و غصه توليد ميكند،و اشتغال به كار يكى از طرق معالجه بيماران روانى بشمار مي رود.كسانيكه هميشه مشغولياتى داشته باشند كمتر به ضعف اعصاب و بيماريهاى روانى مبتلا ميشوند،چون به خانه علاقه مند هستند و اشتغالات دائمى دارند از ولگردى در خيابانها وآلوده شدن به عادتهاى خطرناك و پا نهادن به مراكز فساد تا حدى مصونيت دارند.
بنابراين،خانمها بايد اين قبيل اشتغالات را محترم بشمارند،مرد را مورد تحقير و سرزنش قرار ندهند و كارهايش را احمقانه و بي فائده نشمارند،بلكه تشويقش كنند،و در موارد لازم با او همكارى نمايند.(1)
حتي همين همكاري و اظهار علاقه مي تواند در ايجاد صميميت و رابطه بهتر شمابا همسرتان موثر باشد.
انتظار نداشته باشيد كه ايشان حتي در اميال و علاقه ها ،مطابق خواست شما باشند و طبق نظر شما رفتار كنند.
پی نوشت:
1- هنر همسرداري، حسن صدري ص153
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.