چهارشنبه، 31 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چه كنيم تا فرزندانمان از ابتداي تحصيل، به خوبي درس بخوانند و دچار مشكلات تحصيلي نشوند.


پاسخ :
براي توفيق در اين امر، به مسائل ذيل توجه كنيد:
1- هماهنگي با مدرسه:‌ارتباط و هماهنگي با مدرسه از همان ابتداي تحصيل، سبب مي شود تا از فضاي تحصيلي فرزند خود، ميزان تكاليف، زمان مورد نياز تكاليف، روش معلم و ... آگاه شويد و در موقعيت‌هاي گوناگون، برخود مناسب داشته باشيد؛‌ براي مثال، اگر گفت: تكاليفم را در مدرسه نوشته‌ام، با توجه به اين كه از فضاي مدرسه و روش معلم آگاهي داريد، پيگيري خواهيد كرد.
2- برنامه ريزي: براي انجام تكاليف كودك با همراهي خود او برنامه‌ريزي كنيد. توجه داشته باشيد كه برنامة درسي و تكاليف، با برنامة كودك تلويزيون و فعالتي‌هاي ديگر او تداخل نداشته باشد. در برنامه ريزي، به تفاوت‌هاي فردي كودكان توجه كنيد. برخي كودكان مايلند بي درنگ پس از بازگشت از مدرسه، تكاليف درسي را انجام دهند؛ برخي دوست دارند، پس از استراحت و بازي به تكاليف برسند، و برخي ساعتي را به انجام تكاليف و ساعتي را به بازي مي‌پردازند و پس از بازي، تكاليف را به پايان مي‌برند. مطلوب استراحت پس از مدرسه بعد انجام تكاليف، سپس بازي است.
3- فراهم ساختن زمينه: براي انجام درست تكاليف و امور مدرسه، محيط را آرام و بي صدا كنيد. مطالعة والدين هنگام انجام تكاليف كودك، انگيزة بسياري در او ايجاد مي‌كند. بكوشيد در اين هنگام محرك هاي مزاحم از قبيل تلويزيون، راديو و ... را از بين ببريد.
4- فراهم آوردن امكانات: اتاق مستقل، نور و حرارت كافي، ميز،صندلي، كمد كتاب و امكاناتي از اين قبيل، انگيزة كودك را در درس و انجام تكاليف افزون مي‌كند.
5- تشويق: تشويق در اين امر، نقش معجزه آسايي دارد.
www.morsalat.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.