چهارشنبه، 31 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

حضرت مريم چگونه فرزند دار شدند در حالی که همسری نداشتند؟


پاسخ :
نه تنها قرآن به مسئله‌ي باردار شدن حضرت مريم(س) بدون تماس با مردي اشاره كرده، كتاب انجيل نيز به اين مسئله پرداخته و آن را معجزه‌ي الهي مي‌داند.7 قرآن كريم در سوره‌ي مريم، به بيان داستان تولد حضرت عيسي(ع) پرداخته و مي‌فرمايد:
«ما روح خود (جبرئيل) را به سوي او فرستاديم تا به شكل بشري خوش اندام بر او نمايان شد. مريم گفت: اگر پرهيزگاري، من از تو به خداي رحمان پناه مي‌برم. گفت: من فقط فرستاده‌ي پروردگار توام، براي اينكه به تو پسري پاكيزه ببخشم. گفت: چگونه مرا پسري باشد با آنكه دست بشري به من نرسيده و بدكار نبودم؟ گفت: فرمان چنين است. پروردگار تو گفته كه آن بر من آسان است، تا او را نشانه‌اي براي مردم و رحمتي از جانب خويش قرار دهيم. پس حضرت مريم(س) حضرت عيسي(ع) را آبستن شد.»
آيه بيان گر آن است كه حضرت عيسي(ع) از طريق معجزه‌ي الهي و قدرت ماوراء طبيعت به دنيا آمد، و طبيعت و امور عادي ، در تولد حضرت عيسي(ع) نقشي نداشته است.
تعبير «كَانَ أَمْراً مقْضِيّاً»9 اشاره به اراده‌ي خداوند، و قضا و قدر او دارد كه حضرت عيسي(ع) متولد شوند و تعبير «وَلِنَجْعَلَهُ آيَةً لِّلنَّاسِ وَرَحْمَةً مِّنَّا»؛10 «تا او را نشانه‌اي براي مردم و رحمتي از جانب خويش قرار دهيم.»نشانگر خارق العاده بودن تولد و معجزه بودن آن است البته اين مطلب بدان معنا نيست كه عيسي بدون علت بوجود آمده است، بلكه علت وجودي او، مريم و روح الهي بود كه در وي دميده شد.
www.morsalat.com


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.