پنجشنبه، 8 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

سلاح حضرت مهدی علیه السلام و ياران ایشان در هنگام ظهور چیست؟


پاسخ :
شرح پرسش:
سلاح حضرت مهدی علیه السلام و ياران ایشان در هنگام ظهور، شمشير و اسلحه قديمي است يا سلاح‌های جديد و اگر سلاح‌های جديد است، چطور با احاديث تطبيق دارد؟

پاسخ:
در باره سلاح حضرت مهدی عليه السلام و يارانش در احاديث اشاره به شمشيرهای آسماني شده است، همچون كلام امام صادق عليه السلام كه فرمود:
«چون قائم عليه السلام قيام مي فرمايد، شمشيرهای قتال از آسمان فرو مي آيند.{ غيبت نعماني، ص 244}
بايد در نظر داشت:
اولا: زبان بعضي احاديث زبان گفتار با مخاطبين خودش است.
ثانيا: در اين موضوعات بايد متخصيصن حديث جمع بندي كنند، همچنين در گفتار معصومين عليهم السلام شيوه قصار و ايجاز و كلام نمادين در احاديث معصومين عليهم السلام وجود دارد و آن با اهل فن واضح و روشن مي شود. از طرفي امام مهدي عليه السلام، امام عصر است، صرفا امام 1200 سال قبل نيست كه مطابق آن عصر رفتار كند. بنابر اين نبايد دنبال عين مصاديق كلمات موجود در احاديث باشيم.
آنچه كه براي ما مسلم است و قطعي است حضور امام عصر عليه السلام با وعده الهي كه زمين را روزي در اختيار صالحان قرار خواهيم داد و مستحضريد كه امام عصر عليه السلام به شيوه انبياء با ابلاغ پيام الهی به بشريت ظهور خواهدكرد.
اما به طور عادي عده ای مقاومت خواهند كرد و به طور مسلم براي انجام اين امر مهم امام با يارانش جلو آن‌ها را خواهند گرفت. اما به چه طريقي؟ شايد ایشان سلاح‌هاي قوی‌تر از الان داشته باشد. چون علم در آن زمان در همه ابعاد پيشرفته‌تر خواهد شد.
منبع: موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.