يکشنبه، 11 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مختصري در مورد مسجد مقدّس جمكران و تاريخچه آن توضيح دهيد؟


پاسخ :
مسجد مقدّس جمكران در 6 كيلومتري استان مقدس قم واقع شده و همواره پذيراي زائريني از نقاط مختلف ايران و جهان مي باشد . اين مكان مقدّس ، تحت توجهات و عنايات خاصه حضرت بقيةاللَّه الاعظم ( عليه السلام ) قرار دارد و آن حضرت از شيعيانشان خواسته اند كه به اين مكان مقدّس روي آورند ، زيرا اين مكان مقدّس ، داراي زمين شريفي است و حق تعالي آن را از زمين هاي ديگر برگزيده است .
لذا سزاوار است كه زائران عزيز ، از بركات اين مكان مقدّس ، حداكثر استفاده را ببرند و مراقب باشند كه مسائل فرعي توجّه شان را به خود جلب نكند و خود را در برابر حضرت مهدي ( عليه السلام ) حاضر ببينند و از انجام اعمالي كه قلب مبارك آن حضرت را آزرده مي سازد خودداري كنند .
شايان توجه است ه علماء و شيفتگان آن حضرت استفاده هاي فراوان از اين مسجد مقدّس برده اند . بنابراين سعي كنيد در اين مكان مقدّس ، لحظاتي را با آن عزيز خلوت كرده و خالصانه براي ظهور مقدّس حضرتش دعا كنيد ؛ چرا كه برطرف شدن گرفتاريها تنها با ظهور آقا امكان پذير است .
شيخ حسن بن مثله جمكراني مي گويد : من شب سه شنبه ، 17 ماه مبارك رمضان سال 393 ( و به قولي 373 ) در خانه خود خوابيده بودم كه ناگاه ، جماعتي از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بيدار كردند و گفتند :
« برخيز و مولاي خود حضرت مهدي ( عليه السلام ) را اجابت كن كه تو را طلب نموه است . »
آنها مرا به محلي كه اكنون مسجد جمكران است آوردند . چون نيك نگاه كردم ، تختي ديدم كه فرشي نيكو بر آن تخت گسترده شده و جواني سي ساله بر آن تخت ، تكيه بر بالش كرده و پيرمردي هم نزد او نشسته است . آن پير ، حضرت خضر ( عليه السلام ) بود . كه مرا امر به نشستن نمود .
حضرت مهدي ( عليه السلام ) مرا به نام خودم خواند و فرمود : « برو به حسن مسلم - كه در اين زمين كشاورزي مي كند - بگو : اين زمين شريفي است و حق تعالي آن را از زمين هاي ديگر برگزيده است ، و ديگر نبايد در آن كشاورزي كند » .
عرض كردم يا سيّدي و مولاي! لازم است كه من دليل و نشانه اي داشته باشم وگرنه مردم حرف مرا قبول نمي كنند!
آقا فرمودند : « تو برو و آن رسالت را انجام بده ، ما نشانه هايي براي آن قرار مي دهيم ، و همچنين نزد سيدابوالحسن - يكي از علماي قم - برو و به او بگو : حسن مسلم را احضار كند و سود چند ساله را كه از زمين به دست آورده است ، وصل كند و با آن پول در اين زمين مسجدي بنا نمايد .
منبع: موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.