دوشنبه، 12 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چطور خالصانه برای فرج امام زمان (عج) دعا كنيم؟


پاسخ :
شرح پرسش:
معمولا می‌گويند برای فرج امام زمان (عج) دعا كنيد. چطور دعا كنيم كه با عقيده كامل و خالصانه باشد؟ چطور از ته دل دوست داشته باشيم كه امام زمان (عج) ظهور كند؟

پاسخ:
كسي كه در انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) به سر می‌برد بالاترين آرزويش در زندگی، فرج و گشايش آن امام منتظر است و بيشترين چيزي كه او را ناراحت می‌كند ،سختی‌ها و ناراحتی‌هايی است كه در زمان غيبت به امام زمانش می‌رسد.
بنابراين وظيفه خود می‌داند كه براي رفع غم‌ها و سختی‌ها و بلايایی که ممکن است به آن حضرتبرسد، تلاش نمايد و برای اين منظور، هر كاری كه از دستش بر می‌آيد نسبت به انجام آن كوتاهی نمی‌كند.
پس ما در دعای خود، براي تعجيل فرج نبايد فقط راحتی و گشايش خود را مد نظر داشته باشيم و در واقع براي خود دعا كنيم بلكه، قصد ما بايد خواستن فرج خود امام زمان (عج) باشد كه البته با فرج ایشان براي همه مؤمنان نيز گشايش حاصل خواهد شد. اما مهم‌ترين فايده دعا در تعجيل فرج امام زمان (عج) برای دعا كننده اين است كه اگر از روي اعتقاد كه به امامت ايشان باشد، او را از تباهی دينش در زمان غيبت حفظ می‌كند.
اعتقاد به امامت حضرت مهدی (عج) و دعا برای تعجيل فرج آن امام همام مرهون توفيق الهی است و اين نشان می‌دهد كه اگر خداوند بخواهد كسی را در زمان غيبت ازخطر بی دينی حفظ كند او را موفق به دعا برای تعجيل فرج امام عصر (عج) می‌كند و كسانی كه مشمول اين لطف و عنايت الهی قرار نگيرند می‌لغزند و از صراط مستقيم دور می‌افتند.
پس بايد از خداوند طلب هدايت و توفيق كرد و نبايد بر خود اعتماد نمود زيرا؛ اگر خدا انسان را به حال خودش رها كند همين تنها وسيله نجات را هم از دست می‌دهد.
با دوری از معاصی و كسب فضایل اخلاقی و ترک صفات رذيله (واجبات را خوب انجام دادن) ان‌شاءالله خداوند توفيق دعای با اخلاص را نصيبمان می‌كند و اين كه در هر كاری از دستمان برمی‌آيد كوتاهی نكنيم، نسبت به مفاسد سكوت نكنيم هر وقت ازلحاظ روحی آرامش بيشتری داريم و حال معنوی به ما دست داد، دعا كنيم و اين كه تكرار در دعا كنيم، خداوند ياري كننده خود را ياري می‌كند. در قرآن كريم می‌خوانيم: «اگر خدا را ياری كنيد، او شما را ياری می‌كند و شما را ثابت قدم می‌دارد و خدا قطعا ياری كننده خود را ياری می‌كند.»
دعا در حقيقت وسيله تقرب بندگان است و امام واسطه فيض بين بندگان و خدا است و باید دو نكته در دعا دقت شود:
1- از دعاهاي وارده موثق مثل دعای عهد كتاب مفاتيح الجنان استفاده شود.
2- دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (عج) ضمن اين كه اظهار محبت و ادب است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.