دوشنبه، 12 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آیا بايد در افزايش ظلم كمک كرد تا ظهور امام زمان (عج) زودتر به وقوع بپوندد؟!


پاسخ :
شرح پرسش:
آيا اين تحليل در معنای انتظار درست است كه چون ظهور امام زمان عليه السلام پس از پر شدن زمين از ظلم و جور است، بنابراين بايد در افزايش ظلم و ستم كمک كرد تا زودتر زمانه پر از ظلم و جور شود و آن حضرت ظاهر گردد؟

پاسخ:
از ظاهر بسياري از احاديث استفاده می‌شود كه امام زمان عليه السلام وقتي ظاهر می‌شود كه ظلم و جور تمام عالم را فرا گرفته است كه به دست ایشان جهان پر از عدل و داد می‌شود. بايد توجّه داشت كه ما از برخی ديگر از احاديث نيز چنين می‌آموزيم كه ظهور امام زمان علیه السلام موقعی صورت می‌گيرد كه آمادگی برای پذيرش حكومت آن حضرت به وجود آمده باشد و ما مكلفيم كه اين آمادگی را به وجود آوريم و اساساً معناي انتظار فرج همين است كه آنچه از دست ما در رابطه با ظهور امام زمان عليه السلام برمی‌آيد و كاري را كه از ما در اين زمينه ساخته است انجام دهيم.
و ما امروز شاهد پر شدن زمين از ظلم و جور به دست قدرت‌های بزرگ و مزدوران آن‌ها می‌باشيم. شايد منطقه‌ای از زمين نباشد كه اكنون چنگال ستم اين ابرقدرت‌ها و عمّال آن‌ها در آن فرو نرفته باشد و كشور ايران هم كه براي آزادي و استقلال و پياده كردن حكومت اسلامی انقلاب كرده هنوز مورد تجاوز و ستم آنان است. بنابراين پر شدن زمين از ظلم و جور يک واقعيّتی است كه در حال حاضر لمس می‌شود.
از سويی می‌دانيم كه براي مبارزه با اين وضع آمادگی ملّت‌هاي مستضعف جهان لازم است و اين انقلاب اسلامی ما عامل مؤثّری برای بيداری و هشياری ملّت‌های مستضعف بود. بنابراين بايد براي بيدار كردن ملّت‌ها در سطح گسترده‌تر اقدامات وسيع به عمل آيد تا ان‌شاءالله زمينه براي ظهور آن مصلح بزرگ جهانی فراهم گردد. و از جمله مسائلي كه براي تسريع ظهور مؤثّر است، دعا كردن برای تعجيل فرج امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف است. ما ملّت مسلمان ايران همواره بايد براي تعجيل فرج امام زمان دعا كنيم و از تلاش و مجاهده به جهت مساعد كردن زمينه برای ظهور آن گرامي باز نايستيم.
بر اين اساس گسترش ظلم و ستم نه تنها موجب تسريع در ظهور امام زمان عليه السلام نيست بلكه نقض غرض از ظهور و ايجاد مانع بيشتر براي گسترش عدل توسط آن حضرت است.

منبع: موسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر عليه السلام


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.