چهارشنبه، 14 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آيا با ظهور امام زمان (عج)، وسايل پيشرفته از بين می‌رود و حضرت با شمشیر می‌جنگد؟


پاسخ :
نابودی و از بين رفتن امكانات و وسايل پيشرفته زندگی، نه منطقی است و نه عقلانی. طبق روايات شكوفايی و رشد علوم و پيشرفت در عرصه اختراعات و اكتشافات از جمله امور مهمی است كه در زمان حكومت حضرت مهدی (عج) صورت می‌گيرد. به گونه‌ای كه اين پيشرفت‌ها با دوران قبل از ظهور قابل مقايسه و برابری نيست. و اگر مقصود، از كار افتادن و عمل نكردن ابزار و آلات پيشرفته جنگی در آن عصر باشد بعيد نيست كه چنين اتفاقی واقع شود.
آنچه از روايات در اين زمينه به‌دست می‌آيد، اين است كه نبرد امام زمان (عج) با شمشير خواهد بود. طبق روايت امام مهدی (عج) در حالی كه پرچم رسول خدا و پيراهن و شمشير ایشان را با خود دارد، ظهور می‌كند.(1)
در روايتی به نقل از امام باقر (ع) می‌خوانيم: «شباهت داشتن مهدی (عج) به جد گراميش رسول خدا (ص) به جهت قيام و ظهور او با شمشير و كشتن دشمنان خدا و رسول او و ستمگران و طاغوت‌هاست. وی به‌وسيله شمشير و ايجاد ترس در دل دشمنان پيروز می‌گردد و لشكريان او شكست نمی‌خورند.»(2)
انتخاب شمشير به عنوان سلاح جنگی بدان خاطر است كه جنگ با شمشير و نبرد تن به تن عادلانه‌ترين نوع نبردهاست كه در نتيجه آن افراد بی‌گناه از صدمات و لطمات در امان می‌مانند و آلودگی‌های زيست محيطی و نابودی منابع حياتی را به‌دنبال نخواهد داشت.

پی‌نوشت‌ها:
1ـ عصر ظهور، ص316، به‌ نقل از نسخه خطي ابن حماد، ص95
2ـ بحار الانوار، ج51، ص218، به نقل از عصر ظهور، ص353
منبع: موسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر عليه السلام


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.